次の設問1~5の空所を補うものとして最も適切な語を(A)~(K)の中から一つ選びなさい。ただし、使われない語が含まれていることもあります。また、同じ語を繰り返して使うこともできます。空所に何も補う必要のない場合には(L)を選びなさい。

(A)about (B)against (C)at (D)by (E)down
(F)for (G)in (H)of (I)on (J)to (K)with
(L)NO WORD

1. Several countries imposed economic sanctions () Greece.

2. Jeffrey didn't hear his mother calling as he was absorbed () reading his comic book.

3. Erin thought she would be late for the performance, but she appeared () stage in time.

4.Taking vitamins every day does not necessarily ensure () catching a cold.

5. Despite their best efforts, doctors have been unable to cure () many diseases.

A 回答 (1件)

1 on

2 in
3 on
4 against
5 of
    • 0