次の設問1~5の空所を補うものとして最も適切な語を(A)~(K)の中から一つ選びなさい。ただし、使われない語が含まれていることもあります。また、同じ語を繰り返して使うこともできます。空所に何も補う必要のない場合には(L)を選びなさい。

(A)about (B)against (C)at (D)by (E)down
(F)for (G)in (H)of (I)on (J)to (K)with
(L)NO WORD

1. I was even more impressed when I learned she made all of her jewelry () hand.

2. Our assistant language teacher likes her job and hoping () an extension of her contract.

3. David quickly learned to play the flute, having been exposed () music at an early age.

4. Elderly people in Japan are expected to account () 25% of the population in 2020.

5. The young man she interviewed described () his experiences sailing around South America.

A 回答 (1件)

1 (D)by

2 (F)for
3 (I)to
4 (F)for
5 (L)
    • 0