1、There used to be a big tree on the corner.2、There seems to be no hope of his recovery.

3There may be a useful book in the library.

4There will be some changes to our coupon system.

*1〜4で倒置の前の文はどんな感じになるのでしょうか。p

質問者からの補足コメント

• 倒置されてない文が知りたいです。

A 回答 (1件)

A pen is on the desk. より

There is a pen in the desk. がいいのです。

この is が used to be と助動詞が付いているだけ。

A big tree used to be on ...
No hope of ... seems to be. で終わってしまいます。

A useful book may be in ...
Some changes will be to ...

there is 構文で助動詞が付いたと考えるのがいいです。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます!