アレルギー対策、自宅でできる効果的な方法とは?

6;30~
Thanks for watching today.And if you really enjoyed this video and learned a lot from it, it might be a good idea to watch it one more time.
Because watching it over and over is really gonna help you remember these words. And don’t forget, make sure you say it out loud, make sure you speak it. Because if your focus is to become a good speaker, you have to speak it, might as well right? I mean that’s the only way to become a good speaker. Anyways guys, thanks for watching today and I will catch you again next week. Take it easy.

forget, make sure you say it out loud, make sure you speak it. Because if your focus is to become a good speaker, you have to speak it,
forgetは自動詞でその後のsay it/ speak itが指しているのはthese wordsでしょうか?指示代名詞のitは複数を指すことができるのでしょうか?本文ではthese wordsを一塊として捉えているのでitなのでしょうか?
宜しくお願いします。

A 回答 (1件)

forgetは自動詞、他動詞ありますが、この場合は don't forget you say it out loud ・・・・のように繋がっていると読解したほうが良いと思います。

>>say it/ speak itが指しているのはthese wordsでしょうか?指示代名詞のitは複数を指すことができるのでしょうか?本文ではthese wordsを一塊として捉えているのでitなのでしょうか?
→ it はthese words を指していますが、複数をitで受けて良いのかどうか、この場合そんな細かな点は気にする必要はありません。この英文は話し言葉を書き起こしたものですが、会話では前出の複数の言葉を受けるのにthemを使わないでitを使うことはよくあることです。その方がずっと言い易いからです。文法的には間違いなんでしょうけど普通のことです。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます。