次の問題で間違ってるものを直してください。間違いがない場合は○でお願いしますm(__)m

(1) [①Is] there no one among you to[②whom]I can turn[③to] for[④advice] and comfort?

(2) The [①less] mistakes one[②makes], the [③greater]is[④one's] chance of survival.

(3) [①The]ideas I had when I[②was]in college[③are] the same as[④that]I have now.

(4) The [①desire] to make [②a] profit[③motivates] business executives[④organizing] and operate their firms efficiently.

A 回答 (1件)

1 前に to があるので、③ の to は必要なし。

2 ① mistakes は可算で複数名ので、① fewer

3 ③ were

4 ④ to organize
    • 0