プロが教えるわが家の防犯対策術!

いつもお世話になります。

ぜひ翻訳をお願いしたい文章がありますので、翻訳をお願い出来ないでしょうか?
この文章は僕の憧れのバーナード・ラガト選手の言ったことです。
曖昧には理解できますが、ぜひ彼が何と言っているのかしっかり知り、参考にし、学びたいんです!
宜しくお願いします!

One of the things that I do is really good training. When I run 10 miles or even 15 miles I am running at a hard pace. I attribute it to my good training.

Now, more than ever, I am having so much fun. Before, I just wanted to win so badly. Even now, I hate when I lose, but I don’t beat myself up about it. I used to want to win all the time. Now I’m having so much fun. Being a family man, having kids, it makes me even more relaxed. When my kid comes to watch me train, I’m having a blast. My son is like my coach. It’s so funny. He does cooldowns with me.

But most important is my mental toughness. I tell myself that I am the toughest guy here. I have the experience. Some of these guys are even 16 years younger than me. But I say, “OK, you are a young guy, but when we square off, you know what? I’m going to be the winner, because I’m tough. I have the most experience. And I’m fast.” These are the things that are inside me. I’m not cocky. I just want to psyche myself up. I want to be the best. I think of a good workout that I did. And I know that I am ready for the race. There are a lot of things that come together. I’m enjoying it more than ever now.

A 回答 (1件)

「僕がやることの一つが、トレーニングに打ち込むことなんだ。

10マイル、ときに15マイルをきついペースで走る。それがいいトレーニングになると思ってる。

今や、これまでないくらいに、楽しいんだ。以前は、勝ちたいということばっかりで。今でも負けるのは嫌だけど、もうそんなことで自分を苛んだりしないよ。以前は四六時中勝ちたい一心だったんだけど。でも今は最高に楽しい。それに家族がいて、子供たちがいて、それでもっとリラックスできるんだ。僕の子がトレーニングを見に来ると、とても嬉しいね。息子がコーチみたいでさ、とても可笑しいんだよ。トレーニング後のクールダウンの運動につきあってくれるのさ。

でも一番大事なことは、メンタルのタフさかな。自分がこの中じゃ一番のタフガイだって、自分に言い聞かせるんだ。僕には経験があるんだ。ここの連中の幾人かは僕より16歳も若い。でも僕は自分にこう言い聞かせるんだ。「よし、僕は若い。身構えるときは、分かるな? 僕がチャンピオンだ。だって僕はタフなんだから。僕が一番経験がある。そして僕は速い」ってね。これが僕の中にあるものなんだ。僕はうぬぼれちゃいない。気持ちを高めたいだけなんだよ。ベストでありたいだけなんだ。僕がしてきたトレーニングは良かったと思う。レースへの用意は怠りないと分かる。たくさんのことが積み重なっているんだよ。今は、これまでで一番楽しんでいるよ。」

と言ってますね。苦労を経てきて、かつ、満ち足りていて、始めて言える言葉のように思います。
    • 0
この回答へのお礼

回答ありがとうございました。

感謝します。

すばらしい。すごすぎる。感動しました。
僕も彼のようにいつかこんなことが言えるようになるまで、練習し走り続けたいです。