アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

ヤフーオークションにて中古タブレットPCを出品していたのですが、先日質問欄に以下のようなメッセージが来ました。
Hello, I am interested buying this your item still available for sale? i will offer you 1,200 Eur including shipping to West Asia Malaysia get back to me on Email-:(○×○@ Gmail COM) Thanks.

一応表記されたメールに返信してみたところ、次のような連絡が来ました。

Thanks for your mail,i am glad to read from you once again.

i'm from Sweden and i want you to make the sending of the item to my Son who is Schooling in Malaysia the item is needed as a gift for my Son,You will ship the item via EMS Speed Post Express International and I will need your Bank information Below for the payment of the sum of Eur 1,200.00 to your bank account.

Kindly email me these details below for the payment.

Name of Account Holder :
Name of Bank:
Account NumBer:
Swift Code:
Email Address :
Items Pictures and more details.
Your contact NumBer:

This is the shipping information

Name: ○ ○
Address Block B-18-07 Magna Villa Condo Jalan Leburhaya Selayang
City : Batu cave,
State : selangor ,
Zipcode : 68100
Country : Malaysia,
Telephone number: +601116240867

i awaits your reply
Thanks

これはいわゆるナイジェリア詐欺ってやつなのでしょうか?出品している商品の2倍近い額を提示されています笑 

回答よろしくお願いします。

A 回答 (4件)

>これはいわゆるナイジェリア詐欺ってやつなのでしょうか?


そうですね。
息子にプレゼントしたいなら新品で買って送ればいいのにね。

ヒマなら遊んであげればいいです。相手は金目当てなのでそのうちキレるでしょうけど。
    • good
    • 0

典型的なナイジェリア詐欺ですね。



日本仕様のタブレットPCをマレーシアにいる息子にプレゼントするというのも怪しいし、何よりもヤフオクのシステムで入札せずに直接取引しようというのも怪しい。
質問者さんはわかっていて楽しまれていますね?
    • good
    • 0

自分なら速攻でブラックリストに入れますけど。

    • good
    • 0

そう、ナイジェリア詐欺だけど



ちゃんと捨てアドで返信しましたか?
メアド収集目的というのもありますから、ご注意ください
    • good
    • 2

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!