プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

お願いします
(7) Egyptian art students learned the fundamentals of the sacred ratio by first drawing a grid that turned the work surface into a graph. They then could apply the proportions to almost anything―jewelry, hieroglyphs, pyramids, and architecture. The sacred ratio was so important to Egyptians they believed that tombs not following the proportions prevented the deceased from going to the afterlife and temples not built according to the rules would displease the gods. Pleasing mathematical proportions in art and architecture are not the only thing moderns have borrowed and built on from the ancient Egyptians. Many of our modern tales have their roots in Egyptian literature. Do you recognize parts of this story?
(8) Once upon a time there was a young maiden named Rhodopis who was kidnapped by pirates and sold to a kind, old Egyptian. The old man spent his days sleeping under a tree, so he didn't know that the other servant girls in his house were mean to Rhodopis.
(9) "Rhodopis, fetch the wood. Weed the garden, Rhodopis. Clean the stable. Wash the clothes. Mend my robe, Rhodopis." The chores continued from dawn to dusk. The servant girl's only friends were the animals. When she washed the clothes at the riverbank, Hippopotamus slid up the mud in incline to be near her. When she weeded the garden, Monkey climbed down the tree to sit by her side. And at the end of the day, Rhodopis sang and danced for her animal friends.

A 回答 (2件)

(7) エジプトの美術の学生は、最初に作品の表面をグラフの様にする格子を引くことで、神聖な比率の基礎を学びました。

そうすると、彼らはその比率を ― 宝石、ヒエログリフ、ピラミッド、建築 ― と言った、ほとんどどんな物にでも応用することができました。 神聖な比率は、エジプト人にとって大変重要だったので、彼らは、その比率に従わない墓は死者が来世に行くのを妨げる、その規則に従って建てられていない神殿は神々を不快にする、と信じているほどでした。美術や建築の心地よい数学的比率は、古代エジプト人から現代人が借りてそれを基礎に築き上げた唯一のものではありません。 我々の現代の物語の多くは、エジプトの文学にその起源があります。 あなたは、次の物語のいくつかの部分に心当たりがありますか?
 
(8) 昔々、海賊にさらわれて、親切な年寄りのエジプト人に売られたロードピスという名の若い娘がいました。その老人は毎日木の下で眠って過ごしたので、彼の家の他の召使の娘たちが、ロードピスに意地悪なのを知りませんでした。

(9) 「ロードピス、薪を取って来なさい。 ロードピス、庭の雑草を抜きなさい。 納屋を掃除しなさい。 服を洗濯しなさい。 ロードピス、私の服を繕いなさい。」雑用は、夜明けから夕暮れまで続きました。 その召使の娘の友達は、動物たちだけでした。 彼女が川岸で服を洗濯していると、カバたちが、斜面の泥を滑って彼女の近くにやって来ました。 彼女が庭の雑草を抜いていると、猿が木から下りてきて彼女のそばに座りました。 そして、一日の終わりには、ロードピスは、彼女の動物の友達のために歌ったり、踊ったりしました。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます。

お礼日時:2012/11/30 22:21

(7)エジプト美術学生最初のグラフに作業面を向けたグリッドを描画することによって神聖比率の基礎を学んだ。

そして、彼らはほとんど何でも-宝石、象形文字、ピラミッド、およびアーキテクチャに割合を適用することができます。神聖な比率は、彼らが割合に従っていない墓は神を不愉快にするであろうルールに従って構築されていません死後の世界やお寺に行くから故人を防ぐと信じられ、エジプト人にとって非常に重要だった。芸術および建築の数学比率を喜ばせることは現代人が借りて古代エジプト人から上に構築された唯一のものではありません。私たちの現代の物語の多くはエジプト文学にそのルーツを持っている。あなたはこの物語の部分を認識するか?
(8)むかしむかしの海賊に誘拐され、親切に売却されたRhodopis、古いエジプトの若き乙女があった。老人は木の下で眠っている彼の日を過ごしたので、彼は彼の家の中で他のサーバントの女の子がRhodopisに意味されたことを知りませんでした。
(9) "Rhodopis、木材をフェッチします。ウィード庭、Rhodopisが安定してきれいにしてください。服を洗う。私のローブ、Rhodopisメンド。 " 家事は夜明けから夕暮れまで続いた。女中の唯一の友人は動物だった。彼女は川岸で服を洗ったら、カバは彼女の近くにいるのが傾斜で泥を滑らせた。彼女は庭を淘汰すると、猿は彼女の側に座って木を降りた。そして一日の終わりに、Rhodopisは歌い、彼女の動物の友人のために踊っていました。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!