プロが教えるわが家の防犯対策術!

「以前から行きたいと思っていた悪縁を絶ち良縁を結ぶ願いで有名な京都の安井天満宮へ行ってきました。」

英訳をよろしくお願いします。

A 回答 (4件)

I just visited Yasui Tenmangu shrine in Kyoto, which I’d been wanting to do for a long time. The shrine is famous for praying to have bad relationship severed and new good relationship tied.



蛇足ですがあそこは「安井金比羅宮」のはずですが。
    • good
    • 1

以前から行きたいと思っていた悪縁を絶ち良縁を結ぶ願いで有名な京都の安井天満宮へ行ってきました。



(1) 一文で訳せば
I went to the Yasui Temmangu Shrine in Kyoto, where I'd always wanted to go, and which is a famous place where visitors go to get help in getting out of a bad relationship and establishing a good one.

(2) 二文に分けるとわかりやすいです。
I went to the Yasui Temmangu Shrine in Kyoto, where I'd always wanted to go. It's a famous place where visitors go to get help in getting out of a bad relationship and establishing a good one.
    • good
    • 0

悪縁を絶ち良縁を結ぶ


cutting bad ties, and connecting good ones
とかでもよいかな。
    • good
    • 1

I went to Yasui Tenmangu Shrine in Kyoto, which is famous for its

wish to end bad relationships and bring good ones together, something I had wanted to do for a long time.
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています


このQ&Aを見た人がよく見るQ&A