プロが教えるわが家の防犯対策術!

実験を成功させるためには、大きな装置が必要である。
For(1.the 2.to 3.a 4.succeed, 5.experiment 6.we 7.need)large set of equipment.

軸受けの精度は、機械装置全体の精度を左右する一要素に過ぎない。
Bearing precision is (1.one 2.just 3.of 4.the 5.factor 6.controlling 7.precision)the total machine system.

ウイルスによって引き起こされる病気は、たいてい治すのが難しい。
A disease that is(1.caused 2. often 3.a virus 4.to 5.by 6.is 7.difficult) cure.

回答お願いします。

A 回答 (4件)

実験を成功させるためには、大きな装置が必要である。


For ( the exoeriment to a succeed, we need) large set of equipment.

軸受けの精度は、機械装置全体の精度を左右する一要素に過ぎない。
Bearing precision is ( just one of the precision factor contrtolling ) the total machine system.

ウイルスによって引き起こされる病気は、たいてい治すのが難しい。
A disease that is ( caused by a virus is often difficult to ) cure.
    • good
    • 1

実験を成功させるためには、大きな装置が必要である。


For(the experiment to succeed, we need a)large set of equipment.
1-5-2-4-6-7-3

軸受けの精度は、機械装置全体の精度を左右する一要素に過ぎない。
Bearing precision is (just one factor controlling the precision of)the total machine system.
2-1-5-6-4-7-3

ウイルスによって引き起こされる病気は、たいてい治すのが難しい。
A disease that is(caused by a virus is often difficult to) cure.
1-5-3-6-2-7-4
    • good
    • 0

> For(1.the 2.to 3.a 4.succeed, 5.experiment 6.we 7.need)large set of equipment.



 → For the experiment to succeed we need a large set of equipment.

> Bearing precision is (1.one 2.just 3.of 4.the 5.factor 6.controlling 7.precision)the total machine system.

 → Bearing precision is just one of factor controlling the precision of the total machine system.

> A disease that is(1.caused 2. often 3.a virus 4.to 5.by 6.is 7.difficult) cure.

 → A disease that is caused by a virus is often difficult to cure.
    • good
    • 0

こんにちは。

2番目の問題の回答が分かれていますが、私はNo.2さんと同じ意見です。

>軸受けの精度は、機械装置全体の精度を左右する一要素に過ぎない。

一要素とあるので、factorのうちの一つ、と並べたいところですが、ここでは複数形のfactorsではなく、factor なので、one of the factorsはできず、
Bearing precision is just one factor
(軸受けの精度は一要素に過ぎない)という簡単な文が作れます。

それから、機械装置全体の精度というのを作ると、
the precision of the total machine system

~の精度を左右する要素、というのをfactorにかかるようにして作ると、
factor controlling the precision of the total machine system

全部つなげると、
Bearing precision is (just one factor controlling the precision of)the total machine system.
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!