プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

専門学校過去問ですが解答お願いします。

1A:Can I borrow your French dictionary?
B:( )
(1)Not at all.(2)I wish I could.(3)By all means.(4)It's very nice of you.


2A:May I give you a ride home?
B:( ). I'll walk.
(1)No,thanks.(2)No more.(3)Well done(4)I don't mind.

3A:Excuse me. How ( ) Tokyo?
B:The easiest way is to take the train.
(1)much is it to(2)long dose it take to(3)fae is(4)do I get to


4A:Hallo, may I speak to Mr.Hama?
B:( )
(1)Now or never.(2)My oleasure.
(3)Certainly. Hang up,please.(4)Sure,Hold on,please.


5A:You are wanted on the phone!
B:( )
(1)I'd like to.(2)Yes,that's true.(3)That's it!(4)I'm coming.


6A:How well did you do in school?
B:( )
(1)Not bad sir.(2)I didn't think it was interesting
(3)I like English best.(4)I preferred studying in the library.



7A:Do you mind if I open the window?
B:( )
(1)Yes, of course.(2)Yes,you're welcome.
(3)No,go ahead(4)No, please leave it closed.



8A:Shall we go to see a movie together?
B:( )
(1)That's all.(2)That would be nice.
(3)Let me go, please.(4)You can go there instead of me.


9A:I passed my driving test the other day.
B:Did you really?( )
(1)Good luck.(2)Take it easy.(3)Certainly(4)Well done!


10A:Thank you very much for a nice lunch.
B:( )
(1)Don't menton it(2)Yes,you're right.
(3)My lunch was nice,too.(4)I'm a little sorry to hear that.

自分でやってみた回答です。
あってないとおもいます・・・。

1(3) 2(1) 3(4) 4(4) 5(4)
6(4) 7(3) 8?? 9(4) 10(1)

A 回答 (5件)

 質問者さんの趣旨とは少しずれた話ですが、一応念のため。



 No.3さんの8問目の選択肢の訳が少し違うように思います。

 1)That's all. は「これで終わりです」「以上です」が正しいと思います。これは辞書も当たったので間違いないと思います。

 3)Let me go, please. はNo.3さんのように訳すことも可能なのかもしれませんが、一般的にはlet one go は誰かを解放してやる、自由にしてやるという意味で、この選択肢では状況に依例えば「もう帰してください」とか「もう行かせてください」という訳の方がいいと思います。

 後者の方は100%の自信がないので他の方のコメントがあるといいのですが...。
 
    • good
    • 0

No.3の者です。


やはり素直に捉えて、
do in school 「学校での成績は」
として、(1)を正解とし、訂正させて頂きます。

6A:How well did you do in school?
B:(1)
(1)Not bad sir.(2)I didn't think it was interesting
(3)I like English best.(4)I preferred studying in the library.

(1)ソコソコではありました。
(2)面白くありませんでしたね。
(3)英語が一番好きです。
(4)図書室で勉強するのが好きでした。
    • good
    • 1

1A:Can I borrow your French dictionary?


B:(3)
(1)Not at all.(2)I wish I could.(3)By all means.(4)It's very nice of you.


2A:May I give you a ride home?
B:(1). I'll walk.
(1)No,thanks.(2)No more.(3)Well done(4)I don't mind.

3A:Excuse me. How (4) Tokyo?
B:The easiest way is to take the train.
(1)much is it to(2)long dose it take to(3)fae is(4)do I get to


4A:Hallo, may I speak to Mr.Hama?
B:(4)
(1)Now or never.(2)My oleasure.
(3)Certainly. Hang up,please.(4)Sure,Hold on,please.


5A:You are wanted on the phone!
B:(4)
(1)I'd like to.(2)Yes,that's true.(3)That's it!(4)I'm coming.


6A:How well did you do in school?
B:(4)
(1)Not bad sir.(2)I didn't think it was interesting
(3)I like English best.(4)I preferred studying in the library.
 学校では主にどんな事をしていましたか。


7A:Do you mind if I open the window?
B:(3)
(1)Yes, of course.(2)Yes,you're welcome.
(3)No,go ahead(4)No, please leave it closed.



8A:Shall we go to see a movie together?
B:(2)
(1)That's all.(2)That would be nice.
(3)Let me go, please.(4)You can go there instead of me.

(1)それで結構。(2)良さそうだね(3)私に是非行かせてください。
(4)私の代わりにあなた行ってもいいよ。

9A:I passed my driving test the other day.
B:Did you really?(4)
(1)Good luck.(2)Take it easy.(3)Certainly(4)Well done!


10A:Thank you very much for a nice lunch.
B:(1)
(1)Don't menton it(2)Yes,you're right.
(3)My lunch was nice,too.(4)I'm a little sorry to hear that.

回答分は全部合ってると思います。
    • good
    • 1

 6番は1が正解ですね。

「学校(での出来、成績)はどうでしたか?」という質問ですから、「そう悪くはありませんでした」が自然。「図書館で勉強するのが好きでした」はその後の文脈しだいではありになる可能性もありますが、これ1センテンスだけでは不自然でしょう。

 8番は2が正解。「一緒に映画に行きませんか」「いいですね」

 wouldは仮定法のwouldで、まだ本当に映画に行くかどうか確定していないので「実際にそうなったなら」niceなことだね、というニュアンスです。
    • good
    • 0

ほぼ合っています。


スペルミスがところどころあるようです。

6 学校の成績はどうだった?
「悪くはなかったです。けっこうよかったです」の(1)

8 Shall we ~? は「(いっしょに)~しましょうか、しませんか」
Yes, let's. で答えると習いますが、
選択肢の中では(2) の「よさそうですね」
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!