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米国ランズエンドから買った品物が不良品だったため、返品しようと思います。

カスタマーセンターに「日本からは着払いが出来ないから、どうしたらよいか」と言う旨のメールを送ったところ、下記のメールが来ました。
これはリターンラベルを貼り付ければ、無料で送ることが出来るということではないですよね?
一応Postage ReQUIREDと書かれていますが、あくまでもアメリカ国内の話では?
そのことについて聞いても、同じメールが来ました。

一応こちら持ちで送って、荷物の中にレシートを入れて返金して欲しいという旨をかいておこうと思うのですが。
お知恵をお貸しください。
メール本文
「Thank you for contacting Lands' End regarding International returns and
exchanges. Here is information you may find helpful when making an
International return / reorder.

1. Examine your 3-section packing slip.
2. Keep the Order Summary for your records. Send the Return Form along
with your returned items. Use the return label on the outside of your
parcel.
3. Please let us know how to handle your return.
4. To reorder, send the packing slip reorder section back with your
return.

For a refund, indicate on your Return Form whether you prefer a check, a
credit to your credit card, or a Gift Card in the amount of your credit due.
(Note: Gift Cards are redeemable by phone, by fax or for payment when
ordering products directly from our Web site.)

If you return a gift you received, please tell us the name and address of
the person who gave it to you. (Providing this information will help us keep
your return confidential.)

Contact your local Customs office for return of duties and taxes.

A 回答 (1件)

ランズエンドからのメールは一切返品にかかわる送料については触れていませんね。



郵便では着払いができないので、FEDEXもしくはUPSなら
着払いが可能です。

わたしがよく利用するFEDEXですと、着払いの場合相手のFEDEXアカウント番号が
必要になります。
ランズエンドにそちらの着払いで品物を返送するので、FEDEXアカウント番号を
教えてくれと書いてみるとよろしいかと思います。
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