アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

gross marginとgross profit 両方とも粗利益ですが、どう違うのでしょうか。
使い方、ニュアンスも含めて教えてください。
よろしくお願いいたします。

A 回答 (3件)

回答1で以下のように説明しましたが、



Profit Margin 粗利益 (Gross MarginあるいはGross Profitなどとも記載するようです。)このステートメントを撤回いたします。

Gross MarginあるいはGross Profitはlitsa1234さんがwikiから引用した通り、境目がはっきりしないのですが、同じ意味で使われているという事のようです。

Profit Marginはご質問に含まれていませんでしたが、売り上げ1ドルあたりの利益率という事ですので、Income statementの項目を比率で表したものといえます。従いまして

Sales 100%
Cost of goods sold 30%
------------------
Profit Margin 70%

という表示となるのだと思います。お詫びして訂正いたします。
    • good
    • 3

ネットを検索すると色々説明がありますが、一番明快なのは次のサイトのものだと思いますので紹介します。


http://wiki.answers.com/Q/How_does_gross_margin_ …

GROSS PROFIT
Gross Profit is the difference between Net Sales and Cost of Goods Sold. First, Net Sales is calculated by subtracting Sales returns and allowances from Sales.

Sales - Sales Returns and Allowances = Net Sales

Next, Gross Profit is calculated by subtracting Cost of Goods Sold from Net Sales.

Net Sales - Cost of Goods Sold = Gross Profit

Gross Profit is expressed as a dollar figure, like $100. If Cost of Goods Sold exceeds Net Sales, Gross Profit figure will be negative.

PROFIT MARGIN

Profit Margin is not a dollar figure. Profit Margin shows the percentage of each sales dollar that results in net income.

First, Net Income is calculated by subtracting Operating Expenses from Gross Profit.

Gross Profit - Operating Expenses = Net Income

Next, the Profit Margin ratio is constructed, and the result is expressed as percentage.

Net Income : Net Sales = Profit Margin

For example, assume that Net Income equals $10,000 on Net Sales of $100,000. In this case Profit Margin equals

$10,000 : $100,000 = 0.10 = 10%.

GROSS PROFIT MARGIN

Terms "Gross margin" and "Gross profit margin" have been invented by some enterprising accounting students. These terms are part of accounting jargon in some colleges. The meaning of those terms is very liberal, - it means whatever one wants it to mean.

For example, "Gross Profit" may mean either Gross Profit or Profit Margin. Most likely, it means that the speaker does not know the meaning of either one of the terms. But "Gross Profit Margin" surely takes the cake. It's just a mouthful piece.

*英語について質問がありましたらその旨お知らせください。
    • good
    • 0

Gross Profit Margin相粗利益とでも訳すのだと思います。

これを短くすると

Gross MarginあるいはGross Profitとなります。つまり同じことを指しています。ちなみ試算表では

Sales 売り上げ高
Cost of goods sold 商品原価
----------------------
Profit Margin 粗利益 (Gross MarginあるいはGross Profitなどとも記載するようです。)

さらに人件費や販売経費などが入り
-----------------------------
Operating Income
税金など
--------------------
Net Income 

以上のような構成になります。
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!