プロが教えるわが家の防犯対策術!

☆Just how many Japanese do practice them no one knows exactly, for most haiku are composed primarily for the pleasure of the author and his friends and not for publication.

☆Perhaps it would be as well to try to explain just what a haiku is; but this is not so easy as it seems, for probably no two Japanese would quite agree on exactly what constitutes a haiku.

上記の英文が自力ではどうしても訳しきれませんでした。
何方か教えていただけませんか?
宜しくお願いします。

A 回答 (1件)

☆ どれほど多くの日本人が俳句を実際行っているのか、誰にもはっきりとはわかりません、なぜならば、ほとんどの俳句は、出版のためにではなく、主に作者と彼の友人の楽しみのために書かれるからです。

☆ おそらく、そもそも俳句とは何なのか説明しようとすることは良い事なのかもしれません; しかし、これは予想ほど簡単でありません、と言うのは、多分どの2人の日本人も正確には何が俳句を構成するのかについて意見は一致しないと思われるからです。
    • 1