電子書籍の厳選無料作品が豊富!

In scarcely any other country are earthquakes as frequent as in Japan.

否定があり倒置が起こっていると書いてありました。
元に戻すとAny other country are scarcely earthquakesになるのでしょうか?
areはいりますか?

教えてください。

A 回答 (5件)

favo99、再度の回答です。

 ネイティブ(US, NZ)に見せたらこれOKでした。 

A. In any other countries scarcely have earthquakes as frequent as in Japan.

B. In any other countries, there is hardly an earthquake frequently like Japan.

C. Earthquakes are scarcely as frequent as in Japan in any other country

D. Earthquakes are scarcely in any other country as frequent as in Japan.


後おまけとして。 ご参考にどうぞ。

Earthquakes occur more frequently in Japan than in any other country.

Japan has more earthquakes than any other country.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

再度、回答ありがとうございます!!
ネイティブの友達がいるなんて羨ましいです。
参考になりました!

お礼日時:2012/01/16 11:11

Earthquakes are as frequent as in Japan in scarcely any other country.



scarcely in any other country, in scarcely any other country はひとかたまりで用いられることが多いので (無論 country は他の名詞でもよいわけですが)、これをさらに分解することは考えない方が良いでしょう。
----At Stockholm I drank occasionally true claret; but scarcely in any other part of Sweden.
これを文頭に持って来る言い方がしばしば用いられます。そうするとどうしても倒置となります。
---- in scarcely any other of his writings has Zola revealed so much of his own inner life.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

回答ありがとうございます。
例文参考になりました!

お礼日時:2012/01/16 11:09

他の国では、ほとんど日本のように頻繁に地震がありません。



In any other countries scarcely have earthquakes as frequent as in Japan.


他の国では、地震は日本のように頻繁にほとんどありません。

In any other countries, there is hardly an earthquake frequently like Japan.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

回答ありがとうございます。
そういうふうに書き換えができるんですね!
覚えておきます!

お礼日時:2012/01/16 11:05

1。

  元に戻すとAny other country are scarcely earthquakesになるのでしょうか?

    Earthquakes are scarcely as frequent as in Japan in any other country になるのでしょう.

2. areはいりますか?

はい、are はいります。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

丁寧な回答ありがとうございます。

お礼日時:2012/01/16 11:03

Earthquakes are scarcely in any other country as frequent as in Japan.


ですのでareは必要です。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

回答ありがとうございます。
地震が先にくるんですね!

お礼日時:2012/01/16 11:02

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!