プロが教えるわが家の防犯対策術!

よりいっそう〜
という意味の

all the better

all the moreの使い分けがわかりません…

A 回答 (4件)

No. 2の補足



知恵袋の回答は滅茶苦茶ですよ。
    • good
    • 1

① all the more + 形容詞、名詞


② all the better : 単独で使われ、「なお良い」

https://www.ldoceonline.com/dictionary/all-the-b …
•Clayton’s achievement is "all the more remarkable" when you consider his poor performance last season.
• The dispute was "all the more bitter" because a prize was at stake.
• His job was made "all the more easier" by drivers who hadn't bothered to take measures to stop people like him.
• The inadequacy and treachery of the old leaderships of the working class have made the need "all the more imperative".
• He offsets Roberts' operatic evil with a performance that commands "all the more notice" for its minimalism.
• It makes it "all the more opportune".
• Superb defence by Karpov, "all the more praiseworthy" in that he was now in desperate time trouble.
• Weather experts say it was a relatively dry winter which makes the water recovery" all the more remarkable".

• If there is some meat left on the bones, all the better.
骨に肉が残っている場合は、なお良いでしょう。

https://learnersdictionary.com/definition/all
all the
— used to give added force to a word like “more” or “better”
With the economy in such bad shape, it's ”all the more important” [=it's even more important] that we correct these problems quickly.

If we arrive early, "all the better". [=it will be even better if we arrive early]
もしわれわれが早くつけたら、それに越したことはない。
    • good
    • 0

相手を褒めるような場合はどちらでもOKですが、貶すような場合は"all the more"の方が良いということになります。



We respect him all the better〔all the more〕for his diligence.
 (我々は彼が勤勉であるからこそますます彼を尊敬する)
https://www.eibunpou.net/05/chapter13/13_3.html

all the more for ?all the better for?
https://oshiete.goo.ne.jp/qa/4843769.html
    • good
    • 0
この回答へのお礼

助かりました

ありがとうございます!

お礼日時:2020/09/14 14:13

better 質的・more 量的ということのようです。



https://detail.chiebukuro.yahoo.co.jp/qa/questio …
    • good
    • 0
この回答へのお礼

HAPPY

ありがとうございます!!

お礼日時:2020/09/14 14:13

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています