アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

Forgive[for dinner/arrive/arriving/me/late/for].
夕食に遅れてごめんなさい
[forgot/to lock/locking/don't the door]when you leave the office
事務所を出るとき、鍵をかけ忘れないでね
[to write/writing/he/her/a/tried/yo/letter],but there was no answer
彼はためしに彼女に手紙を書いてみたが、返事はなかった
[it/there/what may happen/is/no/the long journey/telling/during]of life.
人生という長い航海の間には何がおきるかわかりません
My laptop computer freezes[that/needs/frequently/it/so/repairing/being repaired]
僕のノートパソコンはとても頻繁に動かなくなるので、修理が必要だ

A 回答 (3件)

* Forgive me for arriving late for dinner.


(arrive 不要)
# 次の辞書の forgive【他動詞】1. b.
http://ejje.weblio.jp/content/forgive

* Don't forget to lock the door when you leave the office.
(locking 不要)
# 動名詞と不定詞の両方を目的語にすることができるが意味が異なる動詞
http://eigogakusyu-web.com/grammar/046/#TITLE_05
forget to do「忘れずに~する」
forget doing「~したことを忘れる」

* He tried writing a letter to her, but there was no answer.
(to write 不要)
# 動名詞と不定詞の両方を目的語にすることができるが意味が異なる動詞
http://eigogakusyu-web.com/grammar/046/#TITLE_05
try to do「~しようとする」
try doing「ためしに~する」

* There is no telling what may happen during the long journey of life.
(it 不要)
# there is no + 動名詞 : 「 ~ することはできない 」
http://eigogakusyu-web.com/grammar/048/#TITLE_01
ちなみに問題文は、
It is impossible to tell what may happen during the long journey of life.
への書き換え可能。

* My laptop computer freezes so frequently that it needs repairing.
(being repaired 不要)
# 不定詞と動名詞の使い分け・need, want 等の場合
http://www.e-bunpou.net/futeisitodoumeisi.html
need to do「~する必要がある」
need doing「~される必要がある」
# so ... that
http://dictionary.goo.ne.jp/leaf/ej3/78836/m0u/
    • good
    • 1

Forgive me for arriving late for dinner.



Don't forget to lock the doorwhen you leave the office.
foget ~ing は「~したことを忘れる」
forget to 原形で「~し忘れる」

He tried writing her a letter, but there was no answer.
try to 原形で「~しようと努める」
try ~ing で「試しに~してみる」
実際は wrote とすれば十分。

There is no telling what may happen during the long journey of life.

My laptop computer freezes so frequently that it needs repairing.
so 形・副 that ~「とても~なので~」
    • good
    • 0

Forgive me for arriving latd for dinner.


夕食に遅れてごめんなさい

Don't forget locking the doorwhen you leave the office.
事務所を出るとき、鍵をかけ忘れないでね

He tried to write her a letter, but there was no answer
彼はためしに彼女に手紙を書いてみたが、返事はなかった

There is no telling what may happen during the long journey of life.
人生という長い航海の間には何がおきるかわかりません

My laptop computer freezes frequently so that it needs repairing.
僕のノートパソコンはとても頻繁に動かなくなるので、修理が必要だ
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています