アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英訳お願いします。

(1)来週私たちの結婚記念日があるの

(2)今晩彼に「どんな素敵なプレゼントを準備しているの?」って言っといて

(3)ちなみに昨年も一昨年も何もなかったんだけどね~

(4)記念日を忘れてる可能性もあるなぁ

(4)きのうはごめんね。あなたにしあわせオーラが漂ってて、面と向かうと素敵な笑顔で私までハッピーというか恥ずかしくなって笑っちゃって・・・

以上をよろしくお願いします。

A 回答 (4件)

来週私たちの結婚記念日があるの。

It's our wedding anniversary next week.

今晩彼に「どんな素敵なプレゼントを準備しているの?」って訊いといて。
Could you ask my husband tonight what kind of nice gift he's planning to give to me?

昨年も一昨年も何もくれなかったんだけどね~。
He didn't give me anything (for our anniversary) for the past two years.

記念日を忘れてる可能性もあるなぁ。
He might have forgotten our anniversary.

きのうはごめんね。あなたにしあわせオーラが漂ってて、面と向かうと素敵な笑顔で私までハッピーというか恥ずかしくなって笑っちゃって・・・。
I'm sorry about yesterday. You looked so happy and smiley that I couldn't help laughing.
    • 0
この回答へのお礼

読んでみると私が思っていることが的確に訳していただけていました。
どうもありがとうございました。

ごめん、冠詞忘れてます。

大汗

>On next week,

→On the next week,

ごめりんこ。
    • 0
この回答へのお礼

ご丁寧にありがとうございました。

ちょっとやってみます。

>(1)来週私たちの結婚記念日があるの

On next week, our wedding anniversary is coming!

(2)今晩彼に「どんな素敵なプレゼントを準備しているの?」って言っといて
Tonight, say how sweet gift is ready for me? to my darling!

Even last 2 years, nothing happened.

Also this year, it's possible for him to forget it.

(4)きのうはごめんね。あなたにしあわせオーラが漂ってて、面と向かうと素敵な笑顔で私までハッピーというか恥ずかしくなって笑っちゃって・・・

Sorry for yesterday. You know, because your wonderful smile let me being happy together with your happiness aura. It caused me burst laughing...

こんな感じ?
    • 0
この回答へのお礼

細部まで忠実に訳していただき、ありがとうございました。

こんにちは!

(1)来週私たちの結婚記念日があるの

It is going to be our wedding anniversary next week.

Can you ask your hub (husband) what he's got for the anniversary gift?

He didn't prepare any gifts for the anniversary last year and the year before last though.

OR

I didn't receive any special gifts on our anniversary 2 years in a row though.

He may have forgotten about the anniversary too....

OR

There may be a possibility of him forgetting about the anniversary.

I am sorry if I made you feel uncomfortable or annoyed hearing from me how happy I am about the anniversary yesterday.

他にもいっぱい色々な言い方があると思います。
頑張って下さいね。

この回答への補足

早々にありがとうございました。
ただ、最後の「きのうはゴメンね・・・」の文章は上の(1)~(4)とはまったく無関係で、作っていただいた英訳を伝える相手にごく最近彼女ができて、外国人の方だからなのか、その方が表情につい出てしまう方なのかわかりませんがとにかく彼女ができて以来ずっと幸せいっぱいの顔してて・・・というシチュエーションなんです。
まぎらわしくてすみません。
大変恐縮ですが、もしお時間がありましたら再度訳していただけると大変助かります。

• 0
この回答へのお礼

違う言い方まで教えていただき、どうもありがとうございました。