アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

以前この村の子供だちはみんな祭りに参加したものでした。
All the children in . ※take part in~~に参加する

その話は本当のはずがない.だれかがでっちあげたにちがいない。
That story . Someone .
※make(it)up でっちあげる

彼はまだ来ない。いつもの電車に乗り遅れたのかもしれない。
He has not come yet. He . ※ miss ~に乗り遅れる

君は数学がとても得意なんだから、この問題は解けるはずだよ。
You are so good at mathematics this problem.
※ とても~なので so~that...

A 回答 (3件)

* All the children in this village used to take part in the festival.



* That story can't be true. Someone must have made it up.

* He has not come yet. He may have missed his usual train.

* You are so good at mathematics that you should solve this problem.
    • good
    • 0

#2です。

最後の英訳以下の様に訂正します。失礼しました。

* You are so good at mathematics that you should be able to solve this problem.
    • good
    • 0

* All the children in this village used to take part in the festival.



* That story must not be true. Someone must have made it up.

* He has not come yet. He might have missed his usual train.

* You are so good at mathematics that you can solve this question.
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!