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There is one other class of interpreters, however, with whom I find it impossible to agree, -- I mean those who take the six days to be six periods of unknown indefinite length. This is the principle of interpretation in a work on the Creation and the Fall, by the Rev. D. Macdonald; also in Mr. Hugh Miller's posthumous work, the Testimony of the Rocks, and also in an admirable treatise on the Præ-Adamite Earth in Dr. Lardner's Museum of Science. In this last it is the more surprising because the successive chapters are in fact an accumulation of evidence which points the other way, as a writer in the Christian Observer, Jan.1858, has conclusively shown. The late M. D'Orbigny has demonstrated in his Prodrome de Palæontologie, after an elaborate examination of vast multitudes of fossils, that there have been at least twenty-nine distinct periods of animal and vegetable existence -- that is, twenty nine creations separated one from another by catastrophes which have swept away the species existing at the time, with a very few solitary exceptions, never exceeding one and a-half per cent, of the whole number discovered which have either survived the catastrophe, or have been erroneously designated. But not a single species of the preceding period survived the last of these catastrophes, and this closed the Tertiary period and ushered in the Human period. The evidence adduced by M. D'Orbigny shows that both plants and animals appeared in every one of those twenty-nine periods. The notion, therefore, that the days' of Genesis represent periods of creation from the beginning of things is at once refuted. The parallel is destroyed both in the number of the periods (thirty, including the Azoic, instead of six), and also in the character of the things created. No argument could be more complete; and yet the writer of the Præ-Admite Earth, in the last two pages, sums up his lucid sketch of M. D'Orbigny's researches by referring the account in the first chapter of Genesis to the whole creation from the beginning of all things, a selection of epochs being made, as he imagines, for the six days or periods.'
In this trenchant manner do theological geologists overthrow one another's theories.

A 回答 (2件)

以下のとおりお答えします。



また別の種類の解釈者たちがいますが、しかしながら私は彼らに同意することは不可能と思います…つまり、例の6日間を未知の、不定の長さの6つの期間と取る人たちです。これが、「天地創造と(人類の)堕落」に関する研究での牧師D.マクドナルドによる解釈の原理です。ヒュー・ミラー氏の遺作『ロック一家の告白証言』にあっても、またラードナー博士の科学館所収の『前アダムの地球』に関する賞賛すべき論文にあってもそうです。

この最後の解釈中、1858年1月『キリスト教の観察者』で、ある作家が決然と示したように、実に、章を連ねて、別の方法を示す証言を山積みしているのは驚くべきことです。故M.ドービニは、彼の『古生物学の前徴』の中で、莫大な数の化石を綿密に検査した後で、動物および野菜の存在に関しては少なくとも29の別々の期間があったことを提示しました。…すなわち、当時存在していた種を一掃した大変動によって、互に孤立させられた29の創造活動のことです。その際孤立して生き残ったのは、発見された全数のうちの1.5パーセントを越えないような例外で、例の大変動を生き延びたか、または、誤って選定されたような例外でした。

しかし、先行期間にいたただ一種類も、これらの大変動の最後を生き残りませんでした。そして、これによって第三紀の期間が閉じられて、人間の期間の到来が告げられました。M.ドービニによって引用された証拠は、動植物の両方がそれらの29の期間のいずれにおいても出現したことを示しています。したがって、創世記の日々が、事態の始まりからの創造期間を表わす、という概念は直ちに反駁されます。期間の数(6の代わりに、無生物時代を含めて30)においても、創造されたものの特徴においても、その相似性は破壊されます。

議論はそれ以上完全なものにはし得ないかもしれません。とはいえそれでもなお、『前アダムの地球』の作家が、最後の2ページで、創世記の第1章の中の説明を参照しながら、M.ドービニの研究に関する明瞭な論稿、すべてのものの始まりから全体的創造まで、6日間あるいは6期間とされる、と彼が想像するような時代の抽出を要約しています。
この辛辣な方法にかかると、神学的地質学者は、お互いの理論を虚々実々打ちのめし合う、ということになります。

以上、ご回答まで。
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この回答へのお礼

助かります。

お礼日時:2014/04/13 16:01

しかしながら、1つの他のクラスのインタープリターがあります、それで私は、同意することは不可能であると分かります--私は、未知の不定の長さの6つの期間であるのに6日をかかる人々を意味します。


これは、師によって、天地創造の研究での解釈の原理および落下です。
D.マクドナルド;
ヒュー・ミラー氏では、さらに、遺作(ロック一家の、およびさらにラードナー博士の科学館のPr?アダムノの子孫アース上の感心な論文中の証言)があります。
この中で、最後、キリスト教のオブザーバーの中の作家として、連続の章が実際別の方法を示す証拠の蓄積であるので、それはより驚くべきです、1858年1月は決定的に示しました。
遅いM.D'Orbignyは化石の莫大な多数の精巧な検討の後に、彼の前駆症状de Pal?ontologieの中で実証しました、動物および野菜の存在の少なくとも29の別個の期間がありました--すなわち、29の生成が、整数に、全くわずかのただ一つの例外(1つおよび半パーセントを超過せずに)を除いて、その時に既存の種を押し流した大災害によって別のものから1つ分けました、発見された、それはどちらかから残存する、大災害あるいは誤って指定された。
前期の一種類がこれらの大災害の最後から残存し(しかし)、これが第三紀を閉じて、人間の期間の到来を告げたのではありません
M.D'Orbignyによって引用された証拠は、両方の動植物がそれらの29の期間の全部に現われたことを示します。
概念、したがって、何日ものジェネシスは、事態の始めからの生成の期間を表わします、反駁されて、直ちにあります。
平行は、期間(30、6の代わりに、無生のものを含んでいること)の両方の数の中で破壊され、ものの特徴にさらに作成しました。
議論はそれ以上完了しているかもしれなかった;
しかし、Pr?-Admiteアースの作家は、最後の2つのページで、すべてのものの始め、彼が6日の間想像するので、作られている時代の選択あるいは期間からジェネシスの1章の中のアカウントを全宇宙に委託することにより、M.D'Orbignyの研究の彼の明瞭なスケッチを要約します。」
この鋭利な方法では、神学の地質学者は互いの理論を倒します。
----------------ここまで

以下を利用しました;
http://www.excite.co.jp/world/english/
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