プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

Am I to be blamed?
This is a moving piece about a young girl arrested for stealing. She pleads her case to the police officers and tell her life story.

They're chasing me, they're chasing me, no they must not catch me, I have enough money now, yes enough for my starving mother and brothers.
Please let me go, let me home before you imprison me.
Very well, officers? Take me to your headquarters. Good morning captain! no captain, you are mistaken, I was once a good girl, just like the rest of you here. Just like any of your daughters. But time was, when I was reared in slums. But we lived honestly, we lived honestly in life. My father mother, brothers, sisters, and I. But then, poverty entered the portals of our home. My father became jobless, my mother got ill. The small savings that my mother had kept for our expenses were spent. All for our daily need and her needed medicine.
One night, my father went out, telling us that he would come back in a few minutes with plenty of food and money, but that was the last time I saw him. He went with another woman. If only I could lay my hands on his neck I would wring it without pain until he breathes no more. If you were in my place, you'll do it, wouldn't you Captain? What? You won't still believe in me? Come and I'll show you a dilapidated shanty by a railroad.
Mother, mother I'm home. Mother? Mother?! There Captain, see my dead mother. Captain? There are tears in your eyes? Now pack this stolen money and return it to the owner. What good would this do to my mother now? She's already gone! Do you hear me? she's already gone. Am I to be blamed for the things I have done?

A 回答 (2件)

「私が責められるの?」

これは盗みで逮捕された若い女の子の、心を揺さぶられる話です。彼女は警察に対し自分で自分を弁護しそれまでの人生について話をします。

彼らは私を追いかけてきてます。どんどん追いかけてきてます。でも私を捕まえてはいけないんです。私は十分なお金、そう、飢えた母や兄弟を助けるためのお金をもっているからです。
お願いだから行かせて。牢獄に入る前に家に帰らせて。
よーくわかったわ、おまわりさん。署長さんにあわせてちょうだい。おはようキャプテン! いいですかキャプテン、あなたは間違ってるわ。私だってここにいるあなたがたのようにかつてはいい子だったのよ。あなたたちの娘同様にね。でも私はずっとスラムで育ってきたの。だけど正直に、人生に正直に生きてきたわ。父と母と兄弟と姉妹とそして私で。でもそのうち家はどんどん貧しくなっていった。父は仕事を失い母は病気になったわ。母が家計の為のためていたわずかな貯金は使ってしまったの。日常必要なものと母の薬代に。
ある晩、たっぷりの食べ物とお金をもってすぐに戻ってくるよと私たちに話して父が出ていったの。でもそれが彼を見た最後だった。彼は他の女と逃げたのよ。もし私が彼の首根っこを手で押さえることができたなら彼の呼吸が止まるまで痛みを与えず絞め続けたでしょうね。あなたが私の立場だったらあなただってそうするでしょう、キャプテン? えっ? まだ私を信じられないって? 一緒に来てよ。線路わきのぼろ屋をお見せするわ。
お母さん、帰ったわよ。お母さん? お母さん!? ほらキャプテン母は死んでるわ。 キャプテン? 泣いてるの? さあ、盗んだお金をまとめて持ち主に返してちょうだい。こんなものがお母さんにとってどんな意味があるっていうの? 母はもう死んだのよ。 聞こえてる? もう死んでるの。 私がやったことって責められることなの?
    • 1

私が非難されるのですか?

これは盗んで逮捕された少女、約移動片です。嘆願彼女警察官に彼女の場合、彼女の人生の物語を伝えます。

彼らは、私の飢えの母と兄弟たちには、彼らははい、私は今、十分なお金を持って、私を捕まえてはならない十分な私を追いかけていないしている、私を追いかけています。
あなたは私を投獄する前に自宅とさせて頂いて、私が行かせて下さい。
非常によく、役員?あなたの本社に私を取ります。おはようキャプテン!何の船長は、あなたが間違っている、私はちょうどここにあなたの残りの部分のように、かつての良い女の子でした​​。ちょうどあなたの娘のいずれかのように。私はスラム街で飼育されたとき、しかし、時間がありました。しかし、我々は我々が生活の中で正直に住んでいた、正直に住んでいました。私の父の母、兄弟、姉妹、およびI.しかし、その後、貧困は、私たちの家のポータルに入りました。私の父は私の母が病気になった、失業者となりました。私の母は私達の費用のために保管していました小さな節約が費やされました。私たちの日常必要と彼女の必要な医療のためのすべて。
ある夜、私の父は、彼が食べ物やお金をたっぷり使って数分で戻ってくることを告げて、出て行ったが、それは私が彼を見た最後の時間でした。彼は別の女性と一緒に行きました。唯一の私は彼の首に手を置くことができれば、彼はこれ以上呼吸しないまで、私は痛みなしにそれを絞ることになります。あなたは私の場所にあった場合、あなたはそれをやる、あなたキャプテンではないでしょうか?何?あなたはまだ私には信じられないでしょうか?是非、私はあなたに鉄道によって荒廃した小屋を紹介します。
母は、母私はホーム。母?母?!そこキャプテンは、私の死んだ母を参照してください。キャプテン?あなたの目に涙がありますか?今、この盗まれたお金をパックし、所有者にそれを返します。これは今私の母に何が良いのだろうか?彼女はすでに逝ってしまいました!聞こえますか?彼女はすでに逝ってしまいました。私は私が行っているもののために非難されることになっていますか?
    • 0