プロが教えるわが家の防犯対策術!

TOEICの文章問題です。


This year's annual year-end party will be held at the Hotel Baltimore, on First Street near the freeway exit. All staff who attend should bring a gift for the gift exchange. Food and entertainment will be provided. Staff wishing to stay over that evening should contact the Recreation Center Office on ext. 552. Give us a call soon because we have reserved a bi at a special rate and expect them to go fast. We look forward to seeing you there!

ー-----------------------------------

Where will the holiday party be held?
(A) At a hotel.
(B) In Baltimore.
(C) In the Conference Center.
(D) At the Recreation Center.


AかBで迷っています。Baltimoreというホテルの名前ではないのでしょうか?

A 回答 (5件)

(A) At a hotel



幼稚な引っ掛けにかかってはいけません。
In Baltimore 
だと「ボルティモア市で」という意味になってしまいます。
At the Baltimore Hotel
であれば正解となります。
    • good
    • 1

ごめんなさい、間違えました。


Bではなく、Aです。
    • good
    • 0

Bは違います。

Aです。

This year's annual year-end party will be held at the Hotel Baltimore

とかいてあるので、バルティモアホテルでひらくということです。
バルティモアと言う場所ではなく、ホテルバルティモアです。
    • good
    • 0

(B)ですね。


Baltimoreはホテルの名前だと思います。
    • good
    • 0

(B)です。

    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!