プロが教えるわが家の防犯対策術!

英語で、「あなたを愛してる」「好き」などといった言葉って「I love you」以外に何かありますか?こんな告白の言葉がある、っていうでも構いません。
よろしくお願いします。

A 回答 (6件)

歯が浮くような内容ばかりですが、現地のHumourSphereにあるlove greetingsを紹介します。


http://www.humorsphere.com/sms/love_greetings.htm
例文は以下の通り。

I love you not because of who you are, but because of who I am when I am with you.

It takes a minute to have a crush, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

To love you is to receive a glimpse of heaven.

Nothing takes the taste out of peanut butter quite like your unrequited love.

I appreciate all the things you do, and the way you show you care.

When God gave you to me, he planted the image of you deep in my heart.

When you left, my world turned upside down

I love you more than all the tea in China.

I'll love you till the end! And then some.

If love were a movie, you'd be a coming attraction.

If love were to be taxed, I would be the highest tax payer.

The most important things in my world are to get food, drink and to love you.

A day without your love is a day without life.

I can't think of anything but you.

I don't know how I could have done that thing, when I love you like life itself. Please forgive me.

You're the best thing since God made men.

You're the best thing since God made women.

You are my friend, my love, my forever Valentine.

The only love worthy of a name is unconditional.


もう少しラブレターの形になっている例が多いサイトもご紹介します。
http://www.geocities.com/wittco.geo/letters.html
一つの例文を下記します。

Dear Love,

I write this to you because my heart is filled with emotion. We often look into each others eyes and say, " I love you". You'll know these words I say are true, when you look into my eyes.
Mine eyes are the windows to my soul. If you look deep into my eyes... you will see what I can not verbally hide. For my eyes reveal many things.
You'll see the calmness that I feel after we've watched the sun set in the distance, the tears that often emerge when I'm filled with happy thoughts of you, the sureness of knowing you're there for me, the pain I feel when at times I can do nothing to help you, the respect that I have for your strong character.....
My love, in mine eyes you will see what I can not hide. You will see my soul. And you see the love that I have for you! Only in mine eyes... you will see.

こんな感じで沢山あります。

この中からご自分の好みに合わせて選ぶ事でいかがでしょうか。

個人的には有触れた内容であっても相手次第で何でもOKと私は思いますけど・・・。
    • good
    • 1

Gです。



4段にかかったリンクで、好き勝手な事を書いた私ですが、Take my love and take my body with it until I die! は、分かりにくかったんですね. すみませんでした.

loveには、いろいろな意味があります. 人に対してとは限りませんが、人に対してでも、恋人との愛(恋愛)から、親族に対しての愛、赤の他人に対してへの愛など、かなり広い意味を持ちます.

ここで、何にでも使える愛ということではなく、自分の持っている愛の感情と一緒に体を死ぬまで受け取ってください、という言い方をして、告白の対象になる愛(恋愛)をあらわすことが出来ますね. I love you!、だから、死んで分かれてしまうまで、私のすべてを愛して、という感じかな. (どっちかと言うと、男性から女性への言葉)

私が言いたかったのは、決まりきった言い方ではなく、それを言う相手をどのように思っているか、を文章に表すだけでいいのですね.

日本語でも、いろいろあるんじゃないかな. その文章があなたのフィーリングであれば、それを英語に直せば言いのです. 

逢いたい(I miss you)があなたの愛から来る感情であれば、それが、I love youと同じ意味を持つと言う事です.

一緒にいたい(I want to be with you all the time)もそうですね.

いつもあなたの事を思っています,あなたの事が忘れられない(I'm thinking of you all the time)もそうですね.

私にとってあなたは全て(You are everything to me)もよく使われますね.

だから、こう言う言い方が、一般的な愛の告白の言い方になってきたんですね.

気持ちのこもった自分の文章の方が、決まりきった言い方より、意味があると見るからなんですね.
    • good
    • 0

アメリカに35年ほど住んでいる者です。



私なりに、前に書いた物のほかに、書かせてくださいね.

告白って、結構ヒントの意味で言う時もありますね. 探りを入れる、って言う事です. そして、その反応がよければ、ちゃんとした告白、と言う手順もいいのではないでしょうか.

Why does my heart beat hard when I'm with you?

Have you loved anybody as I do now?

I feel I'm in love. Do you?

Love needs two to enjoy. I got myself.

でも、やっぱり、二人の気持ちを知ってから言いたい気持ちってありますね. 

I'm so happy to receive your love.

I want you to know how happy I am because we are in love together.

God gave everybody a gift. Mine is you, and I will be yours forever.

Touch me and I can feel the heart of your love.

遠距離恋愛なら、
I miss you and I want to feel your love more!

Distance strengthens love, they say. I know they are right.

We may be far aprt physically. But we go nowhere because our love is here with us.

Everynight I sleep with the teddy bear you gave me.

I want to see you and be with you more and now!

でも、告白したい時もありますね.

I've been feeling special about you.

I have been thinking of you and you are in my heart all the time.

Can you fill my love with yours?

You are my sunshine in the day and the moon in the night. You are now everything to me.

I love you and only you.

God finally gave me the strenth to say "I love you"

もっと、過激に行きますか? <g>

How can I live without you?

Take my love and take my body with it until I die!

Kill me if you can not love me! (ここまで来ると、チョット、考え物ですね.でも、愛の告白には違いないですね)

私にいってくれる人は、どれを使うだろうか.

これでいいでしょうか。 分からない点がありましたら、補足質問してください。

DSK

この回答への補足

たくさん例を挙げて下さりどうもありがとうございます!
その中で日本語ではどういう意味になるのか判らないのがあったので・・よろしければ教えてください。

Take my love and take my body with it until I die!

です。お願いします。

補足日時:2003/07/06 21:04
    • good
    • 1

色々がありますよ。



I want to be your everything. とか

I will always love you.

Every day, Every night , all I think is about you.

自分の気持ちは一番だから、「I love you」以外の言い回ししなくても、良いと思ってますよ。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

成る程、確かにどれも凄く想いが伝わると思います^^
ご回答ありがとうございました!

お礼日時:2003/07/06 21:04

こんにちは、以前の質問で、沢山の言いまわしが登場した物があったので、よかったら、、、。



参考URL:http://www.okweb.ne.jp/kotaeru.php3?q=523635
    • good
    • 0
この回答へのお礼

参考URL、凄く参考になりました!
教えて下さってどうもありがとうございました^^

お礼日時:2003/07/06 21:03

かな~~りありきたりですが(^^;



I miss you.
I want you.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございました!
「I miss you」も告白の言葉なんですね~。成る程。参考になりました。

お礼日時:2003/07/06 21:02

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!