プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

英文中の空所に入る適切な語または語句を選択肢から選びなさい。
またその英文を訳しなさい。

1. No one could tell me how ( ) the machine.
 (1)starts (2)it start (3)starting (4)to start

2. The question ( ) at today's meeting is whether we should postpone the plan till next month.
 (1)discussing (2)is discussed (3)to be discussed (4)to be discussing

3. His parents were pleased ( ) that he was fitting in well at his new job.
 (1)by (2)with (3)to he heard (4)to hear

4. The story of Anne's terrible accident was painful ( ).
 (1)of listening (2)to be listening (3)to have listened to (4)to listen to

5. My grandfather was carried into the hospital to ( ) for high blood pressure.
 (1)be treated (2)be treating (3)treat (4)treating

6. He survived the operation, ( ) to die in a car accident.
 (1)as (2)only (3)except (4)without

7. I tried hard ( ).
 (1)do not laugh (2)not to laugh (3)to laugh not (4)to not laugh

8. It is important ( ) us to read more books.
 (1)by (2)for (3)from (4)of

9. It was careless ( ) to lose the room key.
 (1)for from (2)of me (3)with me (4)to me

10. "Can you stay a little longer?" "( ), but I have another appointment."
 (1)I'd like (2)I'd so (3)I'd like to (4)I'd love

11. These bag are too haevy ( ).
 (1)to carry (2)to carry them (3)to carrying (4)to carrying them

12. I think June is patient ( ) to overcome her hardships.
 (1)enough (2)able (3)much (4)likely

13. He went out of room quietly ( ) disturb the discussion.
 (1)so not as to (2)to not (3)not as to (4)so as not to

14. Tom trained every day in ( ) to improve performance.
 (1)order (2)older (3)trouble (4)ruins

15. The revised notice tells us that we are ( ) the final exam next week.
 (1)to take (2)taken (3)taken to (4)taking to


次の英文の下線部には箇所が一箇所ある。その番号を選び、正しい形に直しなさい。
またその英文を訳しなさい。

1. ( 【1】He warned ) me ( 【2】to not go ) to ( 【3】that dangerous area ), so I ( 【4】changed my plans ).

2. Some words the professor ( 【1】used ) ( 【2】in ) her lecture were ( 【3】impossible ) to ( 【4】translate them ).

3. He is ( 【1】said ) to ( 【2】be ) ( 【3】very ) smart when he was ( 【4】young ).

4. In 1821, Babbage found ( 【1】it ) difficult ( 【2】to make ) machine parts ( 【3】enough accurate ) ( 【4】to prevent ) errors in calcuation.


お手数をおかけしますが、どうか宜しくお願いします。
間違いなどありましたら、お知らせください。

A 回答 (3件)

(1)4(2)3(3)4(4)4(5)6(6)2(7)2(8)2(9)2(10)3(11)1(12)1(13)4(14)1(15)1



(1)2. not to go (2)4. translate (3)? (4)3. accurate enough

だと思います。3は…間違いが見つかりませんでした(>_<)
ごめんなさい。
    • good
    • 0

英文中の空所に入る適切な語または語句を選択肢から選びなさい。


またその英文を訳しなさい。

1. No one could tell me how ( ) the machine.
(4)to start
誰も私にその機械のスタートさせ方を教えることが出来ませんでした。

2. The question ( ) at today's meeting is whether we should postpone the plan till next month.
(3)to be discussed
今日の会議で話し合われる問題は、我々がその計画を来月まで延期すべきかどうかということです。

3. His parents were pleased ( ) that he was fitting in well at his new job.
(4)to hear
彼の両親は、彼が新しい仕事に上手く適応していると聞いて喜びました。

4. The story of Anne's terrible accident was painful ( ).
(4)to listen to
アンのひどい事故の話は、聴くには痛ましいものでした。

5. My grandfather was carried into the hospital to ( ) for high blood pressure.
(1)be treated
私の祖父は、高血圧の治療を受けるために病院に搬送されました。

6. He survived the operation, ( ) to die in a car accident.
(2)only
彼はその手術で死ななかったのに、結局自動車事故で死にました。

7. I tried hard ( ).
(2)not to laugh
私は笑わない様にとても努力しました。

8. It is important ( ) us to read more books.
(2)for
私たちがもっと多くの本を読むことは大切です。

9. It was careless ( ) to lose the room key.
(2)of me
部屋の鍵をなくすなんて私は不注意でした。

10. "Can you stay a little longer?" "( ), but I have another appointment."
(3)I'd like to
「もう少し長くいられますか?」「そうしたいのですが、もう一つ約束があるのです。」

11. These bag are too haevy ( ).
(1)to carry
これらのカバンは重すぎて運べません。

12. I think June is patient ( ) to overcome her hardships.
(1)enough
私はジューンはとても我慢強いから彼女の困難を克服できると思います。

13. He went out of [the] room quietly ( ) disturb the discussion.
(4)so as not to
彼は討論の邪魔をしないように静かに部屋を出ました。

14. Tom trained every day in ( ) to improve performance.
(1)order
トムは腕前を上げるために毎日訓練しました。

15. The revised notice tells us that we are ( ) the final exam next week.
(1)to take
修正された掲示によれば、私たちは来週期末試験を受けることになります。

次の英文の下線部には箇所が一箇所ある。その番号を選び、正しい形に直しなさい。
またその英文を訳しなさい。

1. ( 【1】He warned ) me ( 【2】to not go ) to ( 【3】that dangerous area ), so I ( 【4】changed my plans ).
【2】not to go
彼は私にその危険な地域に行かないように警告しました、それで、私は計画を変えました。

2. Some words the professor ( 【1】used ) ( 【2】in ) her lecture were ( 【3】impossible ) to ( 【4】translate them ).
【4】translate
その教授が講義で用いた言葉のいくつかは、翻訳不可能でした。

3. He is ( 【1】said ) to ( 【2】be ) ( 【3】very ) smart when he was ( 【4】young ).
【2】have been
彼は若い時とても頭が良かったそうです。

4. In 1821, Babbage found ( 【1】it ) difficult ( 【2】to make ) machine parts ( 【3】enough accurate ) ( 【4】to prevent ) errors in calcuation.
【3】accurate enough
1821年に、バベッジは機械部品を計算ミスを防げるほど十分正確にするのは難しいと思いました。
    • good
    • 0

1.(4)to start


だれもその機械の始動の方法を私に教えられる人はいなかった。

2.(3)to be discussed
今日の会議で話し合われるべき問題は、その計画を来月まで延期すべきか否かということである。

3.(4)to hear
彼の両親は、彼が新しい仕事によく馴染んでいると聞いて喜んだ。

4.(4)to listen to
アンの恐ろしい事故の話は、聞くには痛々しかった。

5.(1)be treated
私の祖父は高血圧を治療してもらうため病院へ運ばれた。

6.(2)only
彼は手術を乗越えたが、結局は交通事故で亡くなった。

7. (2)not to laugh
私は笑いこらえるのに必死だった。

8.(2)for
私達にはもっと読書をすることが大切です。

9. (2)of me
部屋の鍵をなくすのは私の不注意でした。

10.(3)I'd like to
「もう少し残れますか。」「そうしたいですが、他の約束があります。」

11.(1)to carry
これらの鞄は運ぶには重すぎる。※bags のミス。

12. (1)enough
わたしはジューンは苦難を乗り越えるのに十分な忍耐があると思います。

13.(4)so as not to
彼は議論を邪魔しないように、静かに部屋から出て行った。
※the room のミス。

14.(1)order
トムは演奏(演技)をよくするため、毎日訓練をした。

15.(1)to take
修正された掲示が伝えるには、私達は最終試験を来週受けなければならないとのことです。

次の英文の下線部には箇所が一箇所ある。その番号を選び、正しい形に直しなさい。
またその英文を訳しなさい。

1. ( 【2】not to go )
彼は私にその危険な場所に行かないように警告した。だから私は予定を変更した。

2. ( 【4】translate ).
その教授が講義で使った単語のいくつかは、翻訳するのが難しかった。

3. ( 【2】have been )
彼は若い頃は随分と頭が良かったと言われている。

4. ( 【3】accurate enough )
1821年、 Babbage は計算ミスを防ぐのに十分に正確な機械部品を作ることが難しいと分かった。
    • good
    • 3
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございました!
大変参考になりました^^

お礼日時:2012/06/01 18:06

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています