プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

スティーブ・ジョブズの言葉で

Your time is limited , So don 't waste it living someone else's life.

他人の人生を生きるな、とはどういう意味でしょうかm(_ _)m

A 回答 (3件)

他人の敷いてくれたレールを走るな。

自分の人生は自分で決めろ!

って感じかと思いました。
    • good
    • 0

その文だけを見ても意味がよくわかりませんが、後に続く文章を見る限り、


「他人の意見や常識なんかはゴミでしかないから全部無視して、自分の直感を信じて信念を貫け」
みたいなことでしょうね。いかにもジョブズが言いそうな感じですね。

Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma – which is living with the results of other people’s thinking. Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.
    • good
    • 1

真似っこだけしても、何も新しいモノは生まれないから、自分でしっかり考えて自分のアイディアを生きよう。



みたいなかんじ?かな?
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!