アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

翻訳をお願いします。
TripStop is a winner

TripStop would like to congratulate Mornington Peninsula Shire for using TripStop in its Pathlink project.



TripStop is a cross shaped device that is encased in wet concrete, at intervals, to form articulation joints. An Australian invention, TripStop separates the otherwise continuous concrete footpath into separate but linked slabs. It acts as a hinge that controls any displacement by combining the hinge with a shear connector. This reduces the likelihood of injury to pedestrians or cyclists.

Footpaths are usually built insitu as one continuous concrete mass. When subjected to forces caused by, for example, tree root invasion, soil movement or extreme temperature changes, the concrete cracks, either haphazardly or evenly at score lines across the width of the footpath.

"it will save us enormous costs in the long term through less maintenance"

After cracking has occurred the now separate concrete pieces are free to move independently and usually become misaligned or displaced. Because the gap between the footpath and a person's foot when walking is so small – 6mm is considered to be a threshold level for a tripping hazard – it only takes a slight displacement to create a trip hazard.

Displaced concrete footpaths can cause enormous repair and legal costs, environmental damage and personal injury.

"There is cost factor in using TripStop," said Tom Burk, Mornington Peninsula's Pathlinks Project Manager. "But it will save us enormous costs in the long term through less maintenance. We didn't use it in one section of the path which has already lifted, so now we have to rip this up and will definitely be using TripStop this time."

He said it is particularly useful when the path is close to trees and other vegetation, or the area is subject to reactive or unstable drainage conditions.

"TripStop makes footpath trip hazards a thing of the past"

"The TripStop solution is radically different," said TripStop inventor, Peter McLean. "Rather than try to prevent roots from growing under pavements, which is not possible, or to make footpaths strong enough to resist trees, soil movement or extreme temperature changes which is also not practical, TripStop enables sidewalks to accommodate these forces, without causing misalignment or displacement, the danger to people."

TripStop makes footpath trip hazards a thing of the past.

よろしくお願いします。

A 回答 (1件)

TripStopは勝者です



TripStopは、PathlinkプロジェクトでTripStopを使用しているMornington Peninsula Shireにお祝いを申し上げます。



TripStopは、湿ったコンクリートに間隔をおいて収納された十字形のデバイスで、関節接合部を形成します。オーストラリアの発明であるTripStopは、そうでなければ連続的なコンクリートの経路を別々のリンクスラブに分離します。それは、ヒンジをせん断コネクタと組み合わせることによって、任意の変位を制御するヒンジとして機能する。これにより、歩行者やサイクリストの怪我の可能性が減ります。

歩道は、通常、1つの連続したコンクリート塊としてインサイトに組み込まれている。樹木の根の侵入、土壌の移動または極端な温度変化などによって引き起こされた力にさらされた場合、コンクリートは歩道の幅を横切る罫線で不安定または均等に亀裂を生じる。

「長期メンテナンスのために長期的に大きなコストを節約できます」

亀裂が発生した後、別々のコンクリート片は自由に独立して自由に動くことができ、通常は不整列または変位する。歩行時の歩道と人の足との間の隙間は非常に小さいので、 6mmは引っ掛かりの危険のための閾値レベルと考えられるか?トリップ危険を引き起こすのはわずかな変位だけです。

変位したコンクリートの歩道は、莫大な修理と訴訟費用、環境損傷、および人身傷害を引き起こす可能性があります。

「TripStopの使用にはコスト要因があります」とMornington PeninsulaのPathlinksプロジェクトマネージャー、Tom Burk氏は述べています。しかし、それは長期的にはメンテナンスを減らして莫大な費用を節約することになるでしょう。すでに乗り遅れている道の一つのセクションでそれを使用しなかったので、今度はこれをリッピングしなければなりません。 "

彼は、道が木々や他の植生に近いとき、またはその地域が反応性または不安定な排水条件に曝されているときに特に有用であると述べた。

"TripStopは歩道の危険を過去のものにする"

「TripStopのソリューションは根本的に異なります」と、TripStopの発明家、Peter McLeanは述べています。 「不可能な舗装の下で根が伸びないようにすることや、樹木や土壌の動きや極端な温度変化に耐える足場を実用的でないものにするのではなく、TripStopは歩道にこれらの力に適応し、または変位、人々の危険。

TripStopは歩道の危険を過去のものにします。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございます!!
本当に助かります!

お礼日時:2017/12/16 15:14

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!