プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

以下の英文の空所に入れる語句はどれが適切ですか?
①Did you see the big roast beef John gave us three days ago? I was going to eat some, but there was () left.
1.hardly 2. neither 3.none 4.either
②I am locked out!
It was careless() the room key behind.
1.for you to leave 2.of you to leave 3. for your leaving 4. of your leaving
③I () a heavy smoker, but I quit it last year. Since then I have come to appreciate the taste of fresh fruit better.
1. used to being 2. was used to have been 3. used to be 4. was used to be
④He was familiar with udon noodles because he was () in Kagawa Prefecture.
1. turned up 2. set up 3. grown up 4. brought up

A 回答 (3件)

①= 3: none


②= 2: of you to leave
③= 3: used to be
④= 4: brought up
    • good
    • 0

1. 3


2. 2
3. 3
4. 4
    • good
    • 1

① ⇒ 3.none


② ⇒ 2.of you to leave
③ ⇒ 3.used to be
④ ⇒ 4.brought up
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています