アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

突然、YouTubeチャンネルが削除されてしまいました。
Googleメールに英語で何か送られて来ていますが、理由がわかりません。
わかる方、どんな理由があるか、また、復活はできるか、教えてください。

質問者からの補足コメント

  • ありがとうございます。分けて貼り付けます。
    We have reviewed your content and found severe or repeated violations of our Community Guidelines. Because of this, we have removed your channel from YouTube.

    No.2の回答に寄せられた補足コメントです。 補足日時:2021/04/06 07:55
  • We know this is probably very upsetting news, but it's our job to make sure that YouTube is a safe place for all. If we think a channel severely violates our policies, we take it down to protect other users on the platform - but if you believe we've made the wrong call, you can appeal this decision. You'll find more information about the policy in question and how to submit an appeal below

      補足日時:2021/04/06 07:56
  • What our policy says

    Spam, scams or commercially deceptive content are not allowed on YouTube.

    LEARN MORE


    How this affects your channel

    We have permanently removed your channel from YouTube. Going forward, you won't be able to access, possess, or create any other YouTube channels
    What you can do next

    There are steps you can take if you want to appeal this decision

      補足日時:2021/04/06 07:57
  • Review YouTube's Community Guidelines and Creator Academy lessons.
    Appeal here. Make sure to fill out the appeal form as completely as possible, including your channel URL: https://www.youtube.com/channel/UC5OhIwduxS_3nYc …

    If you have any further questions, please feel free to reach out to us here.

    Sincerely,
    The YouTube Team

    以上です(涙)

      補足日時:2021/04/06 07:59
  • 皆様ありがとうございます。アカウント削除され、問い合わせていますが、思い当たることといえば、著作権関係で、紅蓮華とか最近の曲を演奏してアップするのは、違反になるんでしょうか?

      補足日時:2021/04/06 09:59
  • そうですか。では、YouTubeにたくさんアップされているそういった動画は、何故削除されないのですか?

      補足日時:2021/04/06 10:18

A 回答 (7件)

https://creatoracademy.youtube.com/page/lesson/n …

ここを見ると「youtubeは独自の判断で削除することはしない、各国の有効な削除要請があれば削除し、その事実を10日以内に動画主に通知する」と書いてあります。

なので、質問者様の削除理由は著作権法ではない可能性もあります。

また他の方の場合
・著作権料を払っている(動画主が事務所所属なら事務所が払うし、個人でも手続きしている人はいるでしょう)

・特に違反の通知が来ていない
のどちらかになると言えます。

別の点ですが、この間ネットゲームで「nigero」とチャットした日本人ゲーマーがBAN(ID停止)されました。

「nigero」は日本人なら「逃げろ」だと分かるでしょうが、どうも「ニグロ:Negro(黒人の別称)」とAIが判断してBANになったらしいです。

こういうこともあり得るので、何が原因なのかは誰も回答出来ないです。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございます。
アカウント削除の問い合わせはできましたので、回答を待ちたいと思います。
ご親切に色々教えていただきありがとうございました。

お礼日時:2021/04/06 12:27

あ、送っちゃった。

補足します

演奏は著作権法に触れます、なので「許可を得なけば違法」になります。
    • good
    • 0

>著作権関係で、紅蓮華とか最近の曲を演奏してアップするのは、違反になるんでしょうか?



当然違法行為です。
    • good
    • 0

We have reviewed your content and found severe or repeated violations of our Community Guidelines.


弊社は貴方の動画を拝見し、ガイドラインに抵触する表現がたびたびあることを見つけました。

Because of this, we have removed your channel from YouTube.
上記の理由により、弊社は貴方のチャンネルをyoutubeから隔離しました。

We know this is probably very upsetting news, but it's our job to make sure that YouTube is a safe place for all.
貴方にとって突然のニュースだと弊社も思っておりますが、皆様にyoutubeを安全に使っていただく措置です。

If we think a channel severely violates our policies, we take it down to protect other users on the platform - but if you believe we've made the wrong call, you can appeal this decision.

弊社としては、ユーザーチャンネルが規則に違反した場合、このサイトの他の利用者を守るために措置を取るようにしています。しかし、貴方が、弊社の措置が間違いであると考えるなら、異議申請をすることができます。

You'll find more information about the policy in question and how to submit an appeal below

弊社の規則や弁明をどのように申請するかなどに関するインフォメーションは下記をご覧ください。

What our policy says
Spam, scams or commercially deceptive content are not allowed on YouTube.
LEARN MORE

弊社の規則は「スパム・詐欺または商業的に混乱をきたすようなコンテンツを許容しません」
LEARN MORE←(これを押すと、さらに表示)

How this affects your channel
この措置が貴方のチェンネル(アカウント)に与える影響について

We have permanently removed your channel from YouTube. Going forward, you won't be able to access, possess, or create any other YouTube channels
弊社はすでに貴方のチャンネルをyoutubeから完全に切り離しています。そしてこの先、(今のIDで)youtubeにアクセスしたり、他のチャンネルを作ったりすることはできません

What you can do next
次に貴方がすべきこと

There are steps you can take if you want to appeal this decision
この措置に対して、貴方は異議を申し立てることができます。

Review YouTube's Community Guidelines and Creator Academy lessons.
(その際は)コミュニティガイダンスとクリエーターアカデミーレッスンを確認して下さ

Appeal here. Make sure to fill out the appeal form as completely as possible, including your channel URL: https://www.youtube.com/channel/UC5OhIwduxS_3nYc

弊社に異議申請をする場合、申請フォーム(appeal form)に、URLで示されている貴方のチェンネルについて可能な限りの主張を記載してください。
URL:←質問者様のチャンネル

If you have any further questions, please feel free to reach out to us here.
もし貴方が疑問に思うことがありましたが、遠慮なく弊社にご連絡ください。


Sincerely,
The YouTube Team
敬具
ユーチューブチーム
    • good
    • 2

Google翻訳てみたら?

    • good
    • 0

その英語をここに貼ってください。


チャンネルが削除される利用は、規約違反の動画であった場合だと思う。
この回答への補足あり
    • good
    • 1

その英語とやらを見せないと。

    • good
    • 3

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!