アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

中学2年の英語のPROGRAM8-1、8-2、8-3の本文の英語を日本語に直すのが分かりません。教えてください。

A 回答 (3件)

翻訳サイトにそのまま打ち込んで翻訳する。


不自然な部分は、単語の意味から考えて修正する。
概ねそれで和訳できると思います。

どうしてもうまく訳せない場合は、その文をコピペして質問するのが良いでしょう。
    • good
    • 2

それがのってる教科書が


わからないのですが、
もしかしてサンシャインですか?
    • good
    • 0
この回答へのお礼

サンシャインです!

お礼日時:2017/11/16 19:50

本文の英語が分かりません。

    • good
    • 1
この回答へのお礼

8-1
Two hundred fifteen Japanese people were at Tehran Airport.
They wanted to leave Iran right away. As time went on, they began
to panic. Suddenly two planes appeared to help the Japanese people. They were from Turkey. All the Japanese people weople went on board and quickly left the Airport for Japan. It was just before the deadline. Why did the
Turkish planes come? Why did They save the Japanese people?
8-2
In 1890, a ship came to Japan from Turkey. It was on a friendship
trip to Japan. On the way home, it met a strong typhoon off the coast of Wakayama. It crashed and 587 Turkish people died. The people in a fishing village rescued 69 people. The villagers didn't have much food because of the typhoon. However, they gave the Turkish people their last chickens to eat. They also buried the dead.
After a month, the Turkish people Ieft for home on two Japanese ships.
とりあえず8-2まで書きました!
長いですがお願いします!

お礼日時:2017/11/16 18:26

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!