プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

What you have to learn, if you are to be a good citizen of the world, is that though you will certainly dislike many of your neighbours , and differ from some of them so strongly that you could not possibly live in the same house with them, that does not give you the smallest right to injure them or even to be personally uncivil to them.

A 回答 (3件)

あなたが良い世界人になろうとするのであれば、あなたが学ばなければならないことは、あなたが確かにあなたの隣人の多くを嫌い、おそらく彼らと同じ家に住むことができないと思えるほどひどく彼らの何人かとは(意見が)異なっているとしても、そのことは、あなたに彼らを負傷させたり、彼らに個人的に無作法に振る舞う最小の権利さえ与えないと言うことです。



☆ここでの「隣人」は、「隣国の人々」、「同じ家」は「地球、世界」と言う意味か?

【What you have to learn】, if you are to be a good citizen of the world, 【is that】 though you will certainly dislike many of your neighbours , and differ from some of them so strongly that you could not possibly live in the same house with them, 【that does not give you the smallest right to injure them or even to be personally uncivil to them】.

【 】内が、この文の骨格部分です。

What you have to learn --- 「あなた場学ばなければならないことは」(主語)
is --- 「(~と言うこと)です」(動詞)
that --- 「~と言うこと」(補語となる名詞節を導く接続詞」
that does not give you the smallest right to injure them or even to be personally uncivil to them. --- (that 以下、補語)
「そのこと(隣人が嫌いで、意見が異なること)は、あなたに彼らを負傷させたり、彼らに個人的に無作法に振る舞う最小の権利さえ与えない」
    • good
    • 0

良き世界市民となるために学ばねばならないこと。


ご近所には虫の好かない人間だらけで、
一つ屋根の下に一緒に住むなど到底考えられないほどに
毛色の違う人間がいると思っていても、
あなたにはそういった人間を傷つける権利など露ほども無く、
面と向かって無礼を働くなど以ての外だということ。
    • good
    • 2

What you have to learn, if you are to be a good citizen of the world, is that though you will certainly dislike many of your neighbours , and differ from some of them so strongly that you could not possibly live in the same house with them, that does not give you the smallest right to injure them or even to be personally uncivil to them.



貴方が学ぶべきことは、もし世の中で善良な市民でありたいのなら、貴方が大勢のご近所の方々を間違いなく嫌いになる事が分かっていても、そして彼らのうちには同じ家に住めないくらい大きく(生活の仕方が)かけ離れている場合でも、そのことがそれらの人々に怪我を負わせたり、無礼(失礼)なことをしても良いという権利が貴方に与えられたわけではないということです。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!