アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

大至急、ご意見を下さい。
先程、会社のメールアドレスにこのようなメールが送信されてきました。
以下は、メールの本文をコピーペーストしたものです。

important! you have been recorded masturbating! I have Toiawase.mp4!

Hi there,

The last time you visited a porn website with teens,
you downloaded and installed the software I developed.

My program has turned on your camera and recorded
the process of your masturbation.

My software has also grabbed all your email contact lists
and a list of your friends on Facebook.

I have the - Toiawase.mp4 - with you jerking off to teens
as well as a file with all your contacts on my computer.

You are very perverted!

If you want me to delete both the files and keep the secret,
you must send me Bitcoin payment. I give you 72 hours for the payment.

If you don't know how to pay with Bitcoin, visit Google and search.

Send 2.000 USD to this Bitcoin address as soon as possible:

3MedCBxhmyKZVQfdFGjfSjiqqTKtCx9V6B
(copy and paste)

1 BTC = 3,850 USD right now, so send exactly 0.527260 BTC
to the address provided above.


Do not try to cheat me!
As soon as you open this Email I will know you opened it.
I am tracking all actions on your device.

This Bitcoin address is linked to you only,
so I will know when you send the correct amount.
When you pay in full, I will remove both files and deactivate my program.

If you don't send the payment, I will send your masturbation video
to ALL YOUR FRIENDS AND ASSOCIATES from your contact lists I hacked.

Here are the payment details again:

Send 0.527260 BTC to this Bitcoin address:

----------------------------------------
3MedCBxhmyKZVQfdFGjfSjiqqTKtCx9V6B
----------------------------------------


You саn visit police but nobody can help you. I know what I am doing.
I don't live in your country and I know how to stay anonymous.

Don't try to deceive me - I will know it immediately - my spy software is
recording all the websites you visit and all keys you press.
If you do - I will send this ugly recording to everyone you know,
including your family.

Don't cheat me! Don't forget the shame and if you ignore this message your
life will be ruined.

I am waiting for your Bitcoin payment.
You have 72 hours left.

Anonymous Hacker


会社というのは零細企業で、このメールが送られてきたメールアドレスは一時期、会社のホームページに載せていましたが、現在は変更しています。
そして、私のスマホで管理していました。

これは、全てただのハッタリで迷惑メールなのでしょうか?
何せ、会社の独自ドメインのメールアドレスに送られてきたので、心配で仕方ありません。

私のスマホでアダルトサイトを訪問することがあり、本当なのかと不安です。

どうか、ご意見をお聞かせ下さい。

A 回答 (5件)

英語メールも無視して良いですね。

    • good
    • 0

迷惑メールで、無視していいと思いますが、あなたのPCにウェブカメラがついていないか、あなたが会社のPCの前でマスターベーションしていなければ、警察に届ければいいと思います。


もしそうだとしても、無視が一番です。お金払ったからといって、許してくれる保証ないですよ。
    • good
    • 1

迷惑メールそのものです。


カメラを乗っ取ったとか書いて、脅しているだけです。
https://www.itmedia.co.jp/enterprise/articles/18 …
似たような脅迫が来ても気にしないで削除あるのみですね。
    • good
    • 1

えらく狡猾な内容ですし、脅しが効いてますね。


感心してる場合じゃないですが、あなたがスマホでアダルトサイトを訪問することはあっても、スマホを前にしていやらしい行為をしたのでしょうか?
そんな記憶がなければ、こんなもの全く無視して問題ありません。
万が一払ったら、今後も搾り取られるだけです。
これを機に危ないサイトを見るのはやめましょう。
    • good
    • 1

無視して下さい。


私のところにも、日本語や英語で同じようなメールがきます。
もし送信者のメールアドレスがあなたの会社のメールアドレスに偽装してあったら、どのメールアドレスからの受信をしない設定にすれば、以降受信することはなくなります。
仮に、Bitcoin を支払ったとしても、別の送信者が同じようなメールを送ってくるので、払う意味がありません。
詳しくは、こちらを参考に↓
http://fanblogs.jp/pontaoyaji/archive/772/0
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!