プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

He bought a car, bus sold it after a month.
He sold the car which he <><> a month <>.

It is ten years since we moved to this town.
<><><><> since we moved to this town.

Mother began to look for her purse an hour ago and she is still looking for it.
Mother <><><> for her purse <> an hour.

I said to myself, "Who left the window open?"
I wondered <><><> the window open.

A 回答 (3件)

He bought a car, but sold it after a month.


彼は車を買ったのだが、一ヵ月後には売ってしまった。

He sold the car which he <had><bought> a month <before>.
彼は一月前に買った車を売った。

It is ten years since we moved to this town.
この町に引っ越してきてから10年になる。

<Ten><years><have><passed> since we moved to this town.
この町に引っ越して来てから10年が経過した。

Mother began to look for her purse an hour ago and she is still looking for it.
母は1時間前に財布を探し始めたが、未だに探し続けている。

Mother <has><been><looking> for her purse <for> an hour.
母はこの1時間ずっと財布を探し続けている。

I said to myself, "Who left the window open?"
「誰が窓を開けっ放しにしたんだ?」私はそう呟いた。

I wondered <who><had><left> the window open.
私は一体誰が窓を開けっ放しにしたのだろうと思った。
    • good
    • 1

うえから



had bought・・・ago

(彼は車をかったが、一か月後にうりはらった)
(彼は、一か月前に買った車を売った)

Ten years has passed・・・
(わたしたちがこのまちに越してから10年がたつ)
(同)

has been looking・・・for
(母が財布をさがしだしてから一時間たつが、まださがしている)
(母は、一時間ずっと財布をさがしつづけている)

who has left・・・
(わたしは、「誰が窓をあけっぱなしにしたんだ」とひとりごちた)
(いったい、だれが窓をあけっぱなしにしたんだろうとわたしは思った)
    • good
    • 0

He bought a car, bus sold it after a month.


He sold the car which he <had><bought> a month <before>.

It is ten years since we moved to this town.
<Ten><years><have><passed> since we moved to this town.

Mother began to look for her purse an hour ago and she is still looking for it.
Mother <has><been><looking> for her purse <for> an hour.

I said to myself, "Who left the window open?"
I wondered <who><had><left> the window open.
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!


このQ&Aを見た人がよく見るQ&A