dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

グッド・シャーロットのactual painという曲を
和訳してください。

以下を和訳してください。

よろしくお願いします!


It's tearing me apart
Deep inside my heart

Tell me why I hurt this way
Should I even love you anymore
I don't want to find out why
I'm too scared to look behind that door

I put my trust in all my faith
And every word between us spoken
Why do I believe the things you say
When my heart's already broken

All this pain I feel
Is tearing me apart
It's what makes you real
Deep inside my heart

I can only count the ways
I earn these scars but they're all tokens
Every time I see your face
I know my hopes no longer showing

I don't need a reason to believe
If my faith's already broken
How could I let love lead the way
When I don't know where I'm going

I thought so hard
Still I feel like I'm in chains
And I gave my heart
But the darkness still remains

A 回答 (1件)

心の深い内側で俺を引き裂くものがある



なぜこんなふうに傷ついたのか教えてくれないか
お前のことをいくらかでもより多く愛すべきだとでも言うのか?
俺は怖気づいてそのドアの裏側を見ることが出来ないけれど、
その訳なんか知りたくもない

俺は自分の信念に揺るぎ無い信頼を置いた
また、俺たちが交わした一つ一つの言葉にも信頼を置いた
(しかし、今)どうやったらお前の言葉を信じることが出来るだろう?
俺の心がすでに壊れてしまっているのに

俺の感じているこの苦しみが俺を引き裂く
俺の心の深い内側でお前をリアルなものにさせるのが
この苦痛なのだ

たどって来た道を数えてみることぐらいしか俺には出来ない
幾つかの傷を受けたが、その傷が俺のあかしだ
(そして、今は)お前の顔を見るたびに
俺の希望はもう立ち現れてくることは無いと知るのだ

信じる根拠が必要だなんて俺は言ってるんじゃない
もしも自分の信念がすでに壊れているなら
どうやって愛を道しるべにして進んでいくことが出来よう?
何処に行こうとしているのかも俺は分からないのに

俺はマジに考えた
それでも俺は依然として鎖に繋がれたままのように感じる
俺は心を委ねた
だけど闇は変わらずに残っている

*語り手は、いったん信仰を持って前途に希望が見えたのに、
 何かのことでその信仰を失って、先が見えない辛い状況に
 あるように感じられますが、、。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

助かりました

語り手の気持ちまで、ご回答頂きありがとうございます!

お礼日時:2018/10/13 15:21

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!