プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society

この英文の文構造を教えてください

質問者からの補足コメント

  • Human well-being rests on a foundation of three pillars, the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society:

    こちらが原文です。文構造がどうなっているのか教えていただけますでしょうか。

      補足日時:2022/10/12 14:37

A 回答 (3件)

原文: Human well-being rests on a foundation of three pillars, the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society: (このあとにも文が続くはずですね)



上の原文の最後に colon つまり : という符号がついているので、このあとにもおそらくはいくつかの名詞または名詞句が続くはずです。それを踏まえた上で、この上にある文の構造を示します。

(1) Human well-being --- 主語
(2) rests on --- (~に依存している)
(3) a foundation of three pillars, --- これが (2) の rests on の目的語。というか、on の目的語と言うのでしょうかね?(3) のあとにコンマがついているので、ここで一応は意味が途切れて、そのあとに (4) が半ば独立して文が始まっているかのように考えればいいですね。

(4) the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society: (このあとに名詞または名詞句が 3 つ続く)

この (4) が少し曲者です。of which の which は、(3) の three pillars を受けた目的格の関係代名詞です。だから (4) は、次のように書き換えてもおかしくないのです。(僕が書き換えた部分を大文字だけで示します。)

(4-1) AND the preservation and enhancement of all three of THEM constitute the core responsibilities of society: (このあとに名詞または名詞句が 3 つ続く)

上の (4-1) は、通常の
And S V O: (そのあとに名詞または名詞句が3つ).
という簡単な構造になっています。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう

とてもわかりやすかったです。理解できました。ありがとうございました。

お礼日時:2022/10/12 18:18

「Human well-being rests on a foundation of three pillars, the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society.」=「人間の幸福は、3つの柱の上に成り立っており、この3つの柱を維持・向上させることが社会の中心的な責任である。



(構造)
Human well-being rests on a foundation of three pillars,
the preservation and enhancement of all three
of which(=pillars) constitute the core responsibilities of society

▼原文は「https://www.science.org/doi/10.1126/science.1153 …
「Human well-being rests on a foundation of three pillars, the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society:

Economic conditions and processes, such as production, employment, income, wealth, markets, trade, and the technologies that facilitate all of these;

Sociopolitical conditions and processes, such as national and personal security, liberty, justice, the rule of law, education, health care, the pursuit of science and the arts, and other aspects of civil society and culture; and

Environmental conditions and processes, including our planet's air, water, soils, mineral resources, biota, and climate, and all of the natural and anthropogenic processes that affect them.
Arguments about which of the three pillars is “most important” are pointless, in part because each of the three is indispensable: Just as a three-legged stool falls down if any leg fails, so is human well-being dependent on the integrity of all three pillars.」
    • good
    • 0

AAA, BBB, and CCC, the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society



原文では、上のように最初に3つの名詞がくっついていたはずです。それを "all three of which" が受けているのです。

大雑把な和訳をすると、次の通り。

(1) 「AAA、BBB、そして CCC。その三つすべての維持と発展が、社会の主な責任となっているのだ。」

もしも CCC のあとにコンマがなくて、
AAA, BBB, and CCC the preservation and enhancement of all three of which constitute the core responsibilities of society
となっていたら、大雑把な和訳としては、次のようになります。

(2) 「三つすべての維持と発展が社会の主な責任となっているような AAA と BBB と CCC」

あるいは

(3) 「AAA、BBB および CCC (この三つすべての維持と発展が、社会の主な責任となっているのだが)」

いずれにしても、AAA, BBB, and CCC の部分にあるはずの名詞をここに示して下さり、その文の全体を省略しないで全部ここに見せて下さったら、回答者としては答えやすいのですが。
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!