電子書籍の厳選無料作品が豊富!

'setは型なので、厳密には関数ではなく、コンストラクタを呼び出してインスタンス生成してます。'

質問者からの補足コメント

• パイソン

A 回答 (6件)

'set' is a type, so, to be specific, it is not a function. It cal

structor and make it generate an instance.
    • 0
この回答へのお礼

ありがとう

かめたんさんはお仕事がいそがしいですか?

> かめたんさんはお仕事がいそがしいですか?

Yep, I have recently been busy for a while.

By the way, what you showed is nothing general for all programming language. For instance, languages like Lisp family has a constructor (aka cons), that is just a function to create a datum, or a list.

> (cons 1 2)
'(1 . 2)
>

Moreover, a function in some modern languages is also a datum(you may hear that "a function is the first class object"), in other words, you may think a certain way of defining a function is also a constructor itself.
Thus, "not a function" means nothing certain for all programming language.
What you showed talking about is in the category, I guess, the OOP, or the Object Orientated Programming; therefore you had better specify what language you are talking about, I could guess you may talk about Python, though.
Again, what you showed cannot apply to any programming language.
    • 0
この回答へのお礼

can I follow you on ig?

そもそもインスタンス化はコンストラクタを呼びます。

実装されていなかったら単にインスタンス化します
    • 0
この回答へのお礼

ありがとう

「関係ではなく」ではなく、「関数ではなく」です。

関数とは数とは与えられた値をもとに、定められた独自の処理を実行し、その結果を返す命令のことです。

型とはプログラミングにおける「型」とは、データの種類やその扱い方を定義するものです。
    • 0
この回答へのお礼

助かりました

なるほど、ありがとうございます :))

('ω') そのまんまの意味なんだけど...。

分からない単語があるという事でしょうか。
ならばその単語について自身で調べてみましょう。
そうやって意味を理解したうえで読み返せば良いと思います。

デキる人たち・やってきた人たちはこのようにして理解しようと努力を重ねてきたのです。

・・・

今はインターネットでほぼすべての事を調べる事ができる。
マジで【一瞬にして答えにたどり着ける】んだ。
図書館巡りをして専門書を読み漁り丸一日を費やすなんてしなくて良い今の人たちが凄く羨ましい。
    • 0

ChatGPTに聞いてはどうですか?

問題部分のコードを貼り付ければ、何が問題なのかも教えてくれます。
こういう文章がわからないときも、初心者にもわかりやすく回答してください、とか、具体的に何を直せばいいか教えてくださいとかやり取りをすれば、回答してくれますよ。
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう

厳密には関係でなくといういみがわかりません