アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

下記のエラーが出る。
ドライバーは、Intel(R) HD Graphicsを使っています。

ドライバーは更新しましたが、下記のエラーが出ます。
更新に問題が有るのか、それとも更新以外に問題が有る
のかは分かりません。

sketchupが動く為の方法を教えて下さい。
宜しく、お願いします。


Crash Report #369092

Sorry you just crashed!

We are seeing that this crash is usually related to an out of date Intel graphics card driver that does not play well with SketchUp 2017.

Try updating your graphics driver to see if that solves the issue. To update your driver, please try the steps found here.

Some notes:

1. We are seeing that this crash most often affects the following graphics cards:

Intel(R) HD Graphics 4000
Intel(R) HD Graphics 4400
Intel(R) HD Graphics 4600
Intel(R) HD Graphics

Here are some links on where to get drivers for each of the above graphics cards:

Intel(R) HD Graphics 4000
Intel(R) HD Graphics 4400
Intel(R) HD Graphics 4600
Intel(R) HD Graphics


2. If these steps don’t solve the crashing or you are having trouble getting an updated driver for your Intel video card, please try the steps found in this forum post
from Yogesh. Note that it is possible that using the first set of steps, your card will report that it is up to date when it is not up to date!

3. If you have a built in video card (like an Intel 4600), you may need to contact your computer manufacturer to get the latest driver (i.e., Dell, HP, etc).

4. If you have multiple video cards, you may need to set which one SketchUp uses. For example, it is possible that your system has a discrete AMD graphics card and an on-board Intel graphics card and SketchUp is crashing because it is using the Intel graphics card. Please follow the steps found here to fix this issue.

5. If none of the above steps work, check that your graphics card meets our minimum requirements for running SU 2017. We have seen an Intel driver related startup crash caused by using SketchUp with graphic cards that have very old versions of OpenGL - e.g., OpenGL 1.4.

Crash reporting made possible by www.bugsplat.com

A 回答 (2件)

パソコンパーツの性能の違いにについては


詳しくないので、パソコンのメーカー名、型番を記載すれば
その型番からパーツの性能を見て、
わかる方が回答してくれるかもと前回記載したのですが。

質問者様のパソコンのグラフィック機能は「Intel(R) HD Graphics」
との事で、オンボードグラフィックであるのでドライバの問題ではなく、
グラフィック機能の「性能自体」が低いので、SketchUpの必要条件を
満たしていないので動かないのだと思います。
また、搭載されている部品(パーツ)の性能が低いので、
いくらドライバをアップデートしても性能が上がるわけではないです。
http://korobehashire.blog86.fc2.com/blog-entry-4 …

最新SketchUpでは下記メーカーHPに記載があるように、
動作条件が以前より高性能を必要とするようになったようです。
http://www.su-support.com/support/archives/2749

SketchUpを使いたいなら、必要条件を満たした機能が搭載されている
高性能なパソコンに買い換えるしかないと思います。

パソコンの1つ1つの部品の性能の違いについては
詳しくないので、「SketchUp」のシステム要件が記載されている
下記のURLを添付して、どのパソコンを購入したら良いか
質問されたみてはどうでしょうか。
http://www.alphacox.com/sketchup-pro/
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この回答へのお礼

有難う御座います。

どうやら、全体的に私のマシンは古いので
性能的に無理な様な気もします。

確認を取って見ます。

お礼日時:2017/08/22 01:17

もしかしたら最新のSketchUpは、お使いのパソコンで使うには


グラフィック性能が不足していて、対応していないのかもしれません。

お使いのパソコンがメーカー製なら、メーカー名と
型番を記載して質問された方が、性能に詳しい方が回答してい
くれるかもしれません。

近年のグラフィックソフトはメモリ容量はもちろんの事、
グラフィック性能も要求される事が多くなりましたので。
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この回答へのお礼

有難う御座います。

ドライバーは、下記の様に成っています。
Intel(R) HD Graphics

プロバイダー Intel Corporation
日付 2013/05/17
バージョン 9.18.10.3186
デジタル署名者 Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher

バージョンが古いのでしょうか。

お礼日時:2017/08/22 00:22

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