アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

次の語句整序問題を教えてください。

(1) 私たちの間には秘密などありえない。

It is ()()()()()()()()().

①any ②be ③between ④for ⑤impossible ⑥secrets ⑦there ⑧to ⑨us

(2) The man ()()()()()()()() attend a show is an entertainer.

①amuse ②is ③it ④people ⑤to ⑥who ⑦whose ⑧work

(3) 彼女に発言してほしいのはそれだけですか? *1つ不要

()()()()()()()() ?

①all ②her ③is ④only ⑤say ⑥that ⑦to ⑧want ⑨you

(4) Speech, as a means of communication, is ()()()()() and passed on.

①because ②culture is shared ③it is the chief way ④of major importance ⑤through which

(5) New information about diet ()()()()() think is incorrect.

①us ②many people ③shows ④what ⑤that

(6)君はわたしたちがなぜそんなに一生懸命英語を勉強しなければならないと思うのか。

What ()()()()()()()()()()?

①for ②do ③English ④hard ⑤must ⑥so ⑦study ⑧think ⑨you ⑩we

(7) I wonder ()()()()() upstairs.

①what ②that ③is making ④it is ⑤the noise

(8) その印象があまりにも強かったので、今もなおそれらの絵のイメージは私の記憶に鮮明に残っている。

So ()()()()()()()()()()()()()().

①my memory ②the impression ③now ④those ⑤strong ⑥remains ⑦was ⑧fresh ⑨of ⑩that ⑪the image ⑫in ⑬pictures ⑭even

A 回答 (5件)

(1) impossible for there to be any secrets between us.


(2) whose work it is to amuse people who
これまでも何度か質問されていますが、よく出てくるパターンです。

the man という先行詞に対して
His work is to amuse ... なら whose work is to amuse ...
その仕事は~することだ
It is his work to amuse ...
~することが彼の仕事だ
形式主語を使って his → whose work が補語。

whose 名詞を主語として使うパターンに慣れているのでわかりにくいのでしょう。
it なくてもいいですが、it があるとかための格調ある表現になります。

(3) Is that all you want her to say?

(4) of major importance because it is the chief way through which culture is shared

(5) shows us that what many people

(6) do you think we must study
English so hard for

(7) what it is that is making the noise

(8) strong was the impression that the image of the image of those pictures remains fresh even now in my memory
    • good
    • 0

ごめんなさい、⑵のit がわからないです。

一語不要とかじゃないですよね?
    • good
    • 0

すみません、⑻の続きです。


the image of those pictures remains fresh even now in my memory.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

すいません。↓のは(2)の間違いです

お礼日時:2016/12/31 22:39

⑴ impossible for there to be any secrets between us.


⑵ whose work is to amuse people who
⑶ Is that all you want her to say?
⑷ of major importance because it is the chief way through which culture is shared
⑸ shows us that what many people
⑹ do you think we must study
English so hard for
⑺ what it is that is making the noise
⑻ strong was the impression that the image of th
    • good
    • 0
この回答へのお礼

(3)、③のitはどこに入りますか?

お礼日時:2016/12/31 22:38
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています