【無料配信♪】Renta !全タテコミ作品第1話

ナノさんの「Now or Never」という曲の英文歌詞の和訳をお願いします。
All the words go around in my head
searching for the signs I misread black or white, wrong or right
it’s an inner war we all fight

Somewhere, buried under these lies
I can see a truth that hides beyond your eyes
in the tears you cry

This is my life
I don’t know where to begin
I’ve been wandering
looking for the voices within
Think I’ve found a place to begin

This is what they say
“Live your life today.
There will always be, there will always be a way.”

A 回答 (1件)

やや意訳的ですが、曲を聴きながら、語呂良くまとめてみました。

All the words go around in my head
全ての言葉が、頭を駆ける
searching for the signs I misread black or white, wrong or right
黒か白か、○か×か 僕が読み誤ったサインを探し
it’s an inner war we all fight
僕ら皆の内なる戦い

Somewhere, buried under these lies
どこかでこれらの嘘に埋もれて
I can see a truth that hides beyond your eyes
僕は君より、隠れた誠をみれるのさ
in the tears you cry
涙溢れ 君は泣く

これが僕の人生さ
I don’t know where to begin
僕は始める場所を知らず
I’ve been wandering
僕は未だに彷徨っている
looking for the voices within
僕の内なる声を求めて

これが僕の人生さ
Think I’ve found a place to begin
始めるための人生を見つけたんだと
これが僕の人生さ

This is what they say
これが彼らが言うことなのさ
“Live your life today.
今日、君の人生 生きろと
There will always be, there will always be a way.”
そこに常にあるものさ、そこに人生があるものさ
    • 8
この回答へのお礼

すぐにお返事くださりありがとうございます!!!すごくわかりやすくて素敵な訳です!!!♡