dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

Can I bring my son to female onsen (I'm a mom)? hes 9 yo. And how old are kids allowed to get into opossite sex hot spring room?

A 回答 (4件)

I wouldn't encourage you to do so. I think a lot of female users would feel uncomfortable with any boy who is "school age" which is about 6. Also, a typical nine-year-old would be embarrassed himself to enter a female onsen.



If you're not traveling with another male, try to book a room with a private bath, or tell him all the manners so that he can bath by himself in the male's onsen. The morning hours are usually a better time since there are less users.
    • good
    • 4

It depends on the regulations of each prefectures

    • good
    • 2

9 sounds vague.it just depends on how he looks.9 years old kid in

Japan sometimes very childish but not all.
    • good
    • 2

It is good question. Actually I did not know even the rule or regulation exists or not.


At least, in Tokyo Metropolitan Government has a low that opposite sex children can take a bath
if he/she is under 9 y/o.

I saw the site of public bath where I often go to.
That says so and it (may be) has an original rule that the children should under 135cm hight.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

Thank you very much!!

お礼日時:2016/10/03 16:42

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!