アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

変なメールが届きました。
しかし返信しようにも受信者も送信者も私のアドレスになっています。
返信のしようがありません。
(SPAMメールでしょうからもちろん返信するつもりはありませんが。)

迷惑メールとしてウイルス対策ソフトが処理してくれませんでした。


Your account was under attack! Change your access data!

Hello!

I hacked your device, because I sent you this message from your account.
If you have already changed your password, my malware will be intercepts it every time.

You may not know me, and you are most likely wondering why you are receiving this email, right?
In fact, I posted a malicious program on adults (pornography) of some websites, and you know that you visited these websites to enjoy (you know what I mean).

While you were watching video clips,
my trojan started working as a RDP (remote desktop) with a keylogger that gave me access to your screen as well as a webcam.

Immediately after this, my program gathered all your contacts from messenger, social networks, and also by e-mail.

What I've done?
I made a double screen video.
The first part shows the video you watched (you have good taste, yes ... but strange for me and other normal people), and the second part shows the recording of your webcam.

What should you do?

Well, I think $778 (USD dollars) is a fair price for our little secret.
You will make a bitcoin payment (if you don't know, look for "how to buy bitcoins" on Google).

BTC Address: 1DUjPSp8LeCt8oGYGQkpCD1wH6tTxG4k9v
(This is CASE sensitive, please copy and paste it)

Remarks:
You have 2 days (48 hours) to pay. (I have a special code, and at the moment I know that you have read this email).

If I don't get bitcoins, I will send your video to all your contacts, including family members, colleagues, etc.
However, if I am paid, I will immediately destroy the video, and my trojan will be destruct someself.

If you want to get proof, answer "Yes!" and resend this letter to youself.
And I will definitely send your video to your any 16 contacts.

This is a non-negotiable offer, so please do not waste my personal and other people's time by replying to this email.

Bye!

A 回答 (4件)

メールソフトもいっぱいいっぱいだからw

    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました

お礼日時:2019/04/18 17:31

こんなのは、しょっちゅう勝手に送ってきますが、シカトすればいいですよ。

    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます
迷惑メールソフトが排除しなかったのが不思議

お礼日時:2019/04/18 17:22

はい。

ビットコインというキーワードと請求額が高額すぎるので、詐欺メールです。無視すればいいです。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございます
迷惑メール対策ソフトが排除しなかったのが不思議

お礼日時:2019/04/18 17:22

要するにタダの振り込め詐欺です


アカウントのパスワードがばれている可能性があるので
パスワード変更をしましょう
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます
迷惑メールソフトが排除しなかったのが不思議

お礼日時:2019/04/18 17:22

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!