専門家に聞いた!繰り返す痔の原因は!? >>

javaの環境変数の%CATALINA_HOME%のCATALINAってなんですか?
どんな由来でカタリーナなのか気になります。
教えてください。

A 回答 (2件)

http://www.mulesoft.com/tomcat-catalina

How Did Catalina Get Its Name?

There's nothing like an Apache product name to raise an eyebrow - the Apache volunteers have a knack for turning out oddly named technologies that's only rivaled by Ubuntu's "adjective-animal" naming format.

The name "Catalina," according to Craig McClanahan, who designed the original architecture of the servlet container, can be attributed to three things: his love for Catalina Island (despite never having visited it), his cat's habit of hanging around the computer while he was writing the code, and the consideration, at an early stage of development, of building Tomcat on a server framework called Avalon, which is the name of a town on Catalina island.

The Avalon framework was eventually abandoned, but the name stuck, and the rest is history.

http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Catalina_Isla …
    • 0
この回答へのお礼

島の名前だったのかー

ありがとうございますー

CATALINA_HOMEはJavaの環境変数と言うよりはApache Tomcatの環境変数です。

Apache Tomcatのサーブレットコンテナの名前がCatalina。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。

知識が増えました。
ただ本当はカタリーナの由来が知りたかったのです。
開発者の彼女の名前だったりするのかなーって思ったので。