出産前後の痔にはご注意!

although
though
in spite of
dispite
これらの意味や用法の違い、文頭で使えるかなど
とにかく詳しく教えてください!!
お願いします!!

A 回答 (2件)

文頭で使えるのはすべて同じ。

違いは
although と though は接続詞で
後に基本、SV がくるのに対して、

in spite of
despite
は前置詞として、後に名詞がくるのみ、

それがすべてでかつ、一番重要な違い。
    • 2

although /ɑlˈðoʊ/ conjunction (WEBSTER辞書より)

Learner's definition of ALTHOUGH
1
: despite the fact that : though — used to introduce a fact that makes another fact unusual or surprising
Although [=while, even though] he was hungry, he could not eat.
Although we rarely see each other, we're still very good friends. = We're still very good friends although we rarely see each other.
Although [=while] I'd love to have dinner with you tonight, I already have plans.
したがって、
「もう一つの事実、あるいは驚きをもたらす事実を紹介する」

in spite of
: without being prevented by (something) : despite — used to say that something happens or is true even though there is something that might prevent it from happening or being true
He failed the test in spite of all his studying.
She went ahead in spite of the snow.
They made it on time in spite of the fact that they got a flat tire.
文中で、名詞(句)を率いて用いられる。
「発生しつつ、あるいはある事実を覆すと思われる何かがあるいは事実が起こることを述べる」

両方共意味的には同じようですね。

1.althoufh と though は同じですね。そして、文頭で節を率いて用いられる。
2.文中で、名詞(句)を率いて用いられる。
    • 0