アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

This notebook is perfect for writeing down notes
はどういう意味ですか?

A 回答 (3件)

このノートはメモをとるのに、ピッタリ!


Writingのスペルにご注意。
    • good
    • 2

https://ejje.weblio.jp/content/note

noteは記録、覚え書き、メモと言う意味で日本語のノートとはちょっと違いますね。そこが引っかかったのかもしれないと思いました。
    • good
    • 0

This notebook is perfect for writing down notes


この帳面はメモを書きとめるのに最適です。

https://www.ldoceonline.com/dictionary/write-dow …
write something ↔ down phrasal verb
1 to write something on a piece of paper
This is the address. Do you want to write it down?
2 to officially say that a debt no longer has to be paid, or officially accept that you cannot get back money you have spent or lost
SYN write off
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!