アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

以下の長文問題です。前半部分だけ抜粋しています。

The modern comic strip started out as ammunition in a newspaper war between giants of the American press in the late nineteenth century. The first full-color comic strip appeared in January 1894 in the NewYork World, owned by Joseph Pulitzer. The first regular weekly full-color comic supplement, similar to today’s Sunday funnies, appeared two years later, in William Randolph Hearst’s rival New York paper, the Morning Journal.

Both were immensely popular and publishers realized that supplementing the news with comic relief boosted the sale of papers. The Morning Journal started another feature in 1896, the “Yellow Kid”, the first continuous comic character in the United States, whose creator,Richard Outcault, had been lured away from the World by the ambitious Hearst. The “Yellow Kid” was in many ways a pioneer. Its comic dialogue was the strictly urban farce that came to characterize later strips, and it introduced the speech balloon inside the strip, usually placed above the characters’ heads.



Why does the author mention Joseph Pulitzer and William Randolph Hearst?
A. Their comic strips are still published today.
B. They owned major competitive newspapers.
C. They established New York’s first newspaper.
D. They published comic strips about the newspaper war.



Joseph PulitzerとWilliam Randolph Hearstがそれぞれ所有する新聞社(the NewYork Worldとthe Morning Journal)についての話だと思っていました。上記の質問でもそれを前提にしていると思うのですが、そうすると以下の記述と矛盾します。

第1パラグラフ 最後の文
William Randolph Hearst’s rival New York paper, the Morning Journal

「ハーツのライバル社であるニューヨークの新聞、モーニングジャーナル」という意味であっていますか。
正解がわからず困っています。
よろしくお願いいたします。

質問者からの補足コメント

  • ベストアンサーを決めなければならないのですが、自分の欲しかった答えがズバリと出てきたhitumabusi2017 様に差し上げたいとおもいます。しかし、 ddeana様が示された英文の読み方には大変感銘を受けました。

    お二人ともありがとうございました。

      補足日時:2017/05/19 02:35

A 回答 (3件)

全文ありがとうございます!


最初のパラグラフに回答が含まれている質問ですが全文がないとその判断もできなかった為ありがとうございます。


Why does the author mention Joseph Pulitzer and William Randolph Hearst?

の回答として

「著者はパラグラフ1の最初のセンテンスの "giants of the American press" の話をする為に具体例として Pulitzer と Hearst の名前を挙げている。彼らの名前を挙げるのは彼らがメジャーな新聞社をそれぞれ所有していてアメリカのマスコミの "giants" と呼べる存在であったから」

なので B の "They owned major competitive newspapers." ですね。


・William Randolph Hearst’s rival New York paper, the Morning Journal

ここは確かにわかり辛い表現をしてますよねぇ…

「ハーストが所有している(ピューリツァーにとって)ライバル新聞である、モーニングジャーナル」

と言う意味ですね~。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

やっぱりそうなんですね。
まだまだ読みが浅いです。自分はわからなかったので、史実を調べそこから推理しました。
でも実際のテストではそんなことはできないので、読解力をもっとつけないといけないと痛感しました。

何度もありがとうございました!

お礼日時:2017/05/19 02:25

こう言う長文問題って大体最後のパラグラフに回答があると思うので前半だけだとちょっと???です。



消去法で
A. → 多分そうではないでしょうけれど全文がない為判断し辛いです。
B. → 確かに事実はそうですが著者の意図がこれだけでは正直私にはわかりません。
C. → 文章は多分コミックの話なので多分これではない。
D. → 新聞戦争についてのコミックを出版していたのではないのでこの回答は違う。


個人的には提供された情報のみからではこれだと言う回答は選び辛いです。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

すみません、おっしゃる通りです。全文を掲載しようと思ったのですが、文字数がオーバーしてしまったので、続きから掲載します。

The first strip to incorporate all the elements of late comics was Rudolph Dirks’s “Katzenjammer Kids”, based on Wilhelm Busch’sMax and Moritz, a European satire of the nineteenth century. The “Kids” strip,first published in 1897, served as the prototype for future American strips. It contained not only speech balloons, but a continuous cast of characters, and was divided into small regular panels that did away with the larger panoramic scenes of earlier comics.

Newspaper syndication played a major role in spreading the popularity of comic strips throughout the country. Though weekly colored comics came first, daily black-and-white strips were not far behind. The first appeared in the Chicago American in 1904. It was followed by many imitators,and by 1915 black-and-white comic strips had become a staple of daily newspapers around the country.

お礼日時:2017/05/19 01:34

私は質問者様同様、正解は(B)だと考えます。


>William Randolph Hearst’s rival New York paper, the Morning Journal
これは「ウイリアム・ランドルフ・ハーツが所有するライバルであるニューヨークの新聞、モーニングジャーナル」という意味だからです。

giants of the American pressと前にあり、それを受けてのThe first full-color comic stripとownowned by Joseph Pulitzerであり、その後の The first regular weekly full-color comic supplementと一緒に出てくる名前も、当然新聞社のownerの名前であるはずです。もしご質問のようにモーニングジャーナルのオーナーが、ウイリアム・ランドルフ・ハーツ以外の人ならば、その名前が直接出てこなければ変です。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

>当然新聞社のownerの名前であるはず

ありがとうございました。ああ、そういうことですね。2つの文が構造的に並列的だからそういうことになるのですね。意味だけを追っていました。自分の悪い癖です。

それでも、↓ この部分がやっぱりわかりません。(T_T)
William Randolph Hearst’s rival New York paper, the Morning Journal

もしかして、rivalって、ピュリツァのライバルということなのでしょうか。

と、ここまで書いて実は、NO2様の回答が別窓で目に入ってしまいました。
しかし、こういう飛躍的な修飾(と自分的には思っています)はよくあるのでしょうか。
まだまだ読み込みが足らないなあと思いました。

ご教授ありがとうございました!

お礼日時:2017/05/19 02:21

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!