プロが教えるわが家の防犯対策術!

"The unseemingly things that crises bring out in the world, it brings out the best of people and the worst of people, and getting death threats to my family and harassing my daughters to the point where I have to get security — it's amazing,"

最初にでてくる unseemingly の意味は調べたけど分かりませんでした。全体の意味を教えてもらえるとうれしです。

A 回答 (7件)

「不可視的な事態が世界中で勃興している。

それは人々の最善性や最悪性を惹起し、更には私の家族への殺害脅迫や、娘への嫌がらせに至っては、愈々防衛手段を講じざるを得ない。まさに驚き桃の木である」
    • good
    • 1

"unseemingly"ではなくて"unseemly"。



原文はこちら:
Dr. Anthony Fauci says that he has received death threats and his daughters have been harassed as a result of his high-profile statements about the coronavirus pandemic.
"Getting death threats for me and my family and harassing my daughters to the point where I have to get security is just, I mean, it's amazing," Fauci said.
Fauci called the threats and harassment "unseemly things that crises bring out in the world," adding that "it brings out the best of people and the worst of people."
Fauci is not alone in receiving threats for work in the public health response to the pandemic. Local health officials around the country have reported getting threatening comments online.
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-up …
    • good
    • 0

原文は unseemingly で合っています。


形容詞である unseeming 同様、この副詞も正規な英単語としては認めないという辞書も存在します。

https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-up …

https://en.wiktionary.org/wiki/unseemingly
    • good
    • 1

危機が世界に向けて顕現させるまさかの事柄、それは人々の最も優れた点と最も愚かな点を際立たせることだが、それのみならず私の家族に命に関わる脅威を加え、私が安全を確保しなければならないところまで娘に嫌がらせをしていることだ。

それは驚くべきことだ。

https://www.cnbc.com/2020/08/05/dr-fauci-says-hi …
    • good
    • 0

The word unseeming is not recognized by any of the authoritative English dictionaries.


The word most closely resembling unseemingly are unseeming and unseemly.
https://www.wordhippo.com/what-is/another-word-f …
    • good
    • 0

"have to get security"は「身辺警護を依頼しなければならない」という意味。

    • good
    • 0

No. 6で引用した英文によりますと、"unseemingly"はまともな辞書には記載されておらず、"unseemly"の意味で使われていると解釈するのが妥当ということです。

つまり、この場合は「不穏当な」とか「穏やかでない」という意味になります。

以下引用:
unseemlyの意味 - 小学館 プログレッシブ英和中辞典
ùnséemly
音節ùn • séemly
[形](-li・er;-li・est;more ~;most ~)((形式))〈行為が〉品の悪い,不体裁な;不適当[不穏当]な;時[所]を得ない
https://dictionary.goo.ne.jp/word/en/unseemly/
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!