プロが教えるわが家の防犯対策術!

アメリカの学校かなんかの建物の話の時「エイチバックシステム」と聞こえた言葉がありました。なんのことか分かる人教えてください。

A 回答 (3件)

HVAC system



Heating, Ventilation, Air-Conditioning system の略でいわゆる「空調システム」のことです。
    • good
    • 4

これ?



EVERYTHING YOU NEED TO KNOW ABOUT HVAC SYSTEMS
HVAC stands for Heating, Ventilating, and Air Conditioning, and HVAC systems are, effectively, everything from your air conditioner at home to the large systems used in industrial complexes and apartment blocks. A good HVAC system aims to provide thermal control and indoor comfort, and one that is designed using the principles of thermodynamics, fluid mechanics, and heat transfer.
http://twentyonecelsius.com.au/blog/everything-y …
    • good
    • 3

それは HVAC のことで、これは Heating, ventilation, and air conditioning


のことです。
車や建物なんかの空調、いわゆるエアコンの機械を HVAC と呼んでます。
アメリカの場合、多くは室外機と屋内の屋根裏なんかに置く室内機とに分かれていますが、どちらも HVAC です。
室外機(外に置くもの)を Outdoor Unit、室内機(屋根裏なんかに置くもの)を Indoor Unit なんて呼びます。
それらが一体になってて窓なんかにつけるのは Window Unit とか、Integrated Unit などと呼びます。
    • good
    • 2

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!