dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

’’karaoke ‘’に使う動詞について
宿題でkaraokeに使う動詞について問われました。
その中で使う動詞がgoなのかdoなのかplayなのかわかりません。
ちなみに自分はgo karaokeだと思うんですけど,,,
選択肢としては
go karaoke
do karaoke
play karaoke
があります。
心優しい方教えてくださると幸いです。

A 回答 (3件)

karaoke はカラオケ屋さんのことではないので、go karaoke はないですね。



① go karaoke
➡go to a karaoke bar(club, lounge)

② do karaoke
➡have karaoke at YANAGIYA on June 21st.

③ play karaoke
➡sing karaoke, enjoy karaoke

https://learnersdictionary.com/definition/karaoke
Learner's definition of KARAOKE
[noncount]
: a form of entertainment in which a device plays the music of popular songs and people sing the words to the songs they choose
That bar has karaoke on Saturday night.
— often used before another noun
a karaoke bar/club/machine
karaoke music

https://www.ldoceonline.com/dictionary/karaoke
• Yagura Ichiban's karaoke lounge attracts an altogether different clientele.
• Or endless nights singing karaoke with the client at the only bar in town.
    • good
    • 0

普通は do karaoke と言いますよ。

    • good
    • 1
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!