痔になりやすい生活習慣とは?

明日,授業の発表で以下の式の証明を英語でしたいと思うのですが,どの様に言えばよいのでしょうか?
(やはり,何か数学的な訳し方があるのでしょうか?)
教えてください。

The proof of“1=2”

a+b=1
<両辺にa+bを足して>
2a+2b=a+b+1
<両辺から2を引いて>
2a+2b-2=a+b-1
<a+b-1でくくって>
2(a+b-1)=a+b-1
<a+b-1で割って>
2=1
∴1=2 //Q.E.D. (←この部分も英語で言いたいです)

※この証明は数学的には間違ったものなのですが,ひとつのトリックとして授業では紹介しようと思っています。

A 回答 (2件)

もう遅いかも知れませんが・・・。

Let me show you how to prove that one is actually equal to two!

We'll start with a simple assumption.

a + b = 1

(a plus b is equal to one)

Then, we add a plus b on both sides of the equation. This gives the following.

2a + 2b = a + b + 1

(two a plus two b is equal to a plus b plus one)

Now, we subtract two from each side.

2a + 2b - 2 = a + b - 1

(two a plus two b equals a plus b minus one)

Let's now split off a plus b minus one.

2 (a + b - 1) = a + b - 1

(two bracket a plus b minus one bracket equals a plus b minus one)

Finally, divide both sides by a plus b minus one.

2 = 1

This gives two equal to one!
QED (quod erat demonstrandum)
In other words, so this has been proven!

Can you see where the trick is?
    • 1
この回答へのお礼

丁寧なご回答、ありがとうございました☆

下記ウエブは参考になりますか?

参考URL:http://english-cafe.net/math/index.htm
    • 1
この回答へのお礼

参考になりました!
ありがとうございました☆