プロが教えるわが家の防犯対策術!

1. I'm afraid my mobile phone won't () on the underground floor.

(1) work (2) move (3) speak (4) use

2. Do you have a cold? Your voice () funny today.

(1) hears (2) listens (3) sounds (4) looks

3. The news says a big typhoon will () Japan this weekend.

(1) come (2) get (3) arrive (4) hit

4. The upcoming general election has been widely () about these days.

(1) told (2) talked (3) said (4) discussed

5. How did you () to finish all your work so soon?

(1) achieve (2) enjoy (3) manage (4) succeed

6. Having seen her only once before, didn't () her when we passed each other on the road.

(1) admit (2) recognize (3) find (4) understand

7. New Year's Day () on a Friday this year.

(1) falls (2) gets (3) puts (4) takes

8. Computers () us a lot of time and trouble.

(1) save (2) help (3) support (4) assist

A 回答 (3件)

1. I'm afraid my mobile phone won't (work) on the underground floor.



2. Do you have a cold? Your voice (sounds) funny today.

3. The news says a big typhoon will (hit) Japan this weekend.

4. The upcoming general election has been widely (told) about these days.

5. How did you (manage) to finish all your work so soon?

6. Having seen her only once before, didn't (find) her when we passed each other on the road.

7. New Year's Day (falls) on a Friday this year.

8. Computers (save) us a lot of time and trouble.
    • good
    • 1

1. (1) work


残念ですが、私の携帯電話は、地下では使えません。

2. (3) sounds
風邪をひいたのですか?今日は声が変に聞こえます。

3. (4) hit
ニュースによると、大型の台風が、今週末日本に来るそうです。

4. (4) discussed
今度の総選挙について、このごろ大いに論じられています。

5. (3) manage
どの様に上手くしてそんなに早く仕事を全部済ませたのですか?

6. (2) recognize
彼女には以前1度しかあっていなかったので、道ですれ違ったとき彼女に気付きませんでした。
☆ Having seen her only once before, [I] didn't recognize her when we passed each other on the road.
の [I] が脱落しているようです。

7. (1) falls
今年は、元日は、金曜日に当たります。

8. (1) save
コンピュータは、私たちから多くの時間と面倒を省いてくれます。
    • good
    • 0

#2.です。

訂正です。

4. (4) discussed ⇒ (2) talked
今度の総選挙について、このごろ大いに論じられています。

にして下さい。失礼しました。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!