プロが教えるわが家の防犯対策術!

下の文を(come to)を用いて英語に直すとどうなりますか?
昨夜の食事はいくらでしたか?

A 回答 (5件)

> How much did the bill of last night meal come to?


--->>> How much did the bill of _the_ last night meal come to?

"bill"は特に付ける必要はないでしょう。
    • good
    • 0

No.3さんを疑問形にすると、



How much did the bill of last night meal come to?

https://www.ldoceonline.com/dictionary/come-to
4 come to something to add up to a total amount
That comes to £23.50.
The bill came to £48.50.
    • good
    • 0

The bill comes to $100.


勘定は100ドルに達した。
https://eigobu.jp/magazine/come-to#heading-3417
    • good
    • 0

how much did you come to pay for the dinner last night?

    • good
    • 0

How much did the last night's meal come to?

    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!